K-REPORTERS. Reassembling politics across children’s cultures to scale intersectional pedagogies

Horizon Europe: MSCA-SE. Ref. 101131090 (2024-2027). IPs. Montserrat Rifà i Mireia Foradada (UAB)

Els infants, com a agents socials creatius, generen cultures infantils úniques i contribueixen a la producció de societats acollidores i dignes. L’objectiu és legitimar i elevar els discursos infantils com a coneixement científic, que cal abordar per millorar el benestar infantil, eix primordial per a la construcció de comunitats democràtiques. Aprendrem de les seves estratègies creatives de supervivència i les seves formes d’acció política, a l’hora d’afrontar conflictes i malestars, per dissenyar eines pedagògiques interseccionals que s’escalaran internacionalment. Des de l’etnografia, la recerca educativa basada en les arts i els mètodes participatius es busca transformar la formació d’educadors i professionals. El consorci està format per 17 entitats de 12 països diferents.

AGEncias. Agències infantils, vulnerabilitat i educació. Creació de narratives transmèdia per a la inclusió

Programa de generación de conocimiento. Ref. PID2021-125108OB-I00 (2022-2025). IPs. Montserrat Rifà i Marta Bertran (UAB)

Estudia les agències infantils en les societats contemporànies, per a explorar les vulnerabilitats, pertinences i projectes de vida dels infants. També afronta, com a desafiaments de la societat, la creació i comunicació de narratives inclusives per educar davant de les desigualtats i potenciar el bon tracte. La investigació consisteix en entrevistes i en una etnografia en espais socio-educatius regulats i no regulats. Incorpora la recerca basada en les arts per construir narratives (storytelling) amb infants en quatres ciutats diferents: Lleida, Santa Coloma, Barcelona i Terrassa. Web del projecte

ALLER-VERS. Transformer les cadres pour l’inclusion de tous // Outreach: Inclusive and Transformative Frameworks for All  (YouthReach)

Erasmus+ programme. Ref. 2021-1-FR01-KA220-ADU-000033655. IPs. Virginie Poujol (Léris), Angelina Sánchez Martí (UAB)

Proposa un curs de formació (que inclou tant elements teòrics com històrics sobre pràctiques de treball social, però també elements relacionats amb la intermediació social), i una aproximació en 6 passos per experimentar amb la resolució de situacions insatisfactòries en el suport als joves (i no tan joves), implicant les institucions interessades. Aquestes dues produccions (el programa de formació i la metodologia d’intervenció) es van desenvolupar col·lectivament i es troben en fase de prova als diferents països. Web del projecte

ALTRES PEDAGOGIES. Transformacions per a educar en igualtat

Instituto de la mujer. Ref. 34/5ACT/21 (2022). IP Ingrid Agut

El llegat de coneixement educatiu presenta els biaixos propis d’una estructura patriarcal. Les corrents feministes, dins i fora de l’acadèmia, han assenyalat com el saber sustenta múltiples estructures d’opressió més enllà de l’eix del gènere. En aquest sentit, cal incorporar veus i mirades des dels marges que subverteixin el saber i fer pedagògic. Aquest qüestionament es tradueix en l’aposta per una pedagogia transgresora i antinormativa que problematitzi el coneixement i les pràctiques educatives des d’una perspectiva interseccional. Web del projecte

Més projectes >>