Desenvolupem recursos a partir d’encàrrecs específics o, també, com a resultats de les diverses investigacions que duem a terme dins del grup.

Revisió de l’adequació de les polítiques, programes i mesures formatives i ocupacionals de la joventut gitana de Barcelona per detectar-ne problemes i contribuir, així, a pal·liar la situació de desigualtat que viu la població gitana de Barcelona.

Encàrrec de: Barcelona Activa

Autores: Balint Abel Beremenyi, Angelina Sánchez-Martí, Cecilia Vergnano; en col·laboració amb les mateixes entitats del col·lectiu.

Publicació resultant: “Població jove gitana: formació i mercat laboral a Barcelona (Abril, 2023)

Grabacions de les ponències del I Congrés Internacional d’Educació i Gènere, sota el títol “Altres pedagogies: (trans)formacions per educar en igualtat”. El congrés ha volgut establir “un espai de reflexió conjunta sobre la construcció i els límits del coneixement educatiu, els cossos educats, el currículum i les polítiques educatives des de la seva configuració en l’àmbit estatal, autonòmic i local fins a la seva traducció en pràctiques docents”. Per aconseguir un diàleg que impliqui totes les mirades, el congrés va ser adreçat a persones investigadores, docents, representants de l’administració pública i tots els altres agents de la comunitat educativa. A més, el congrés ha volgut respondre a la necessitat de dur a terme “una actuació contundent contra els biaixos sexistes i altres formes de discriminació en l’educació i en la formació de futures educadores (mestres, pedagogues, educadores socials)”.

Organització a càrrec de: Grup de Recerca d’Educació i Gènere de la UAB.

Documentació videogràfica: I Congrés Internacional d’Educació i Gènere, sota el títol “Altres pedagogies: (trans)formacions per educar en igualtat” (novembre, 2022)

Document resultat del projecte “amb el mateix nom “Perspectiva de gènere en l’educació” que recull una proposta de marc conceptual per emmarcar i visibilitzar tot el que abasta la incorporació del que es coneix com a “perspectiva de gènere” com una forma de millorar la qualitat docent a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. En cap cas es vol definir una fórmula universal o un manual d’instruccions, sinó que aquest recurs pretén generar un discurs científic subversiu en contra de la normalitat acadèmica (Biglia i Bonet 2017).

Encàrrec de: Autoencàrrec del propi Grup de Recerca d’Educació i Gènere de la UAB.

Autoria: Grup d’Educació i Gènere de la Facultat de Ciències de l’Educació amb el suport dels projectes per a la Millora de la Qualitat Docent (Institut de
Ciències de l’Educació de la UAB), en la convocatòria 2018-2019.

Publicació resultant: “Perspectiva de gènere en l’educació” (Juliol, 2020)