iesEl passat 17 de març el Centre de Documentació Europea va ser-hi present a l’activitat principal del grup de l’IES Celestí Bellera (Granollers), que es presenta a  la  XXII Edició del concurs Euroscola. Com a representant del CDE va assistir Francesco Camonita, membre actiu del centre i doctorand a la UAB.

Euroscola és un concurs adreçat a a professors i alumnes de la ESO, batxillerat i FP per reflexionar sobre la Unió Europea, promoure el pensament crític i analitzar els reptes de futur. Tot això es materialitza a través del desenvolupament d’un blog i d’un projecte sobre un tema concret que s’estableix cada any.

Enguany està dedicat als 30 anys d’Espanya a la UE i el CDE, com a promotor de l’exposició commemorativa d’aquest aniversari a la Universitat Autònoma de Barcelona, va ser convidat a recolzar aquesta activitat.

La nostra participació va consistir en tasques d’assessorament i, sobre tot, en una xerrada sobre el programa Erasmus+ i el Pla Bolonya, que va transcórrer de manera molt amena, gràcies a la participació activa dels alumnes de l’IES Celestí Bellera. La xerrada va ser enregistrada per la televisió local VOTV (Televisió del Vallès Oriental) i el diari local AraGranollers també hi va  informar.

Es poden seguir totes les activitats d’aquest grup d’estudiants i la participació al concurs Euroscola 2016 a través del seu blog.

Estem molt contents d’haver col·laborat en el vostre projecte. Us desitgem molta sort i us animem a seguir treballant amb tanta il·lusió i dedicació. Seguim en contacte amics!