El passat 18 d’octubre vam organitzar una taller adreçat a 71 alumnes de 3r d’ESO de l’Institut L’Estatut de Rubí, per complementar el projecte sobre la Unió Europea que estan realitzant al seu centre i que lideren els professors de ciències socials i d’anglès.

L’activitat, que va durar 2,5 h., es va dividir en 3 parts:

1. En primer lloc es va presentar el Centre, posant especial èmfasi en les activitats adreçades a estudiants de secundària.
  2. A continuació es va fer una introducció a UE, a través del vídeo “El 60º aniversario del Tratado de Roma“.
  3. I per últim, i segurament la part més interessant per als joves estudiants, van participar en un joc de preguntes sobre la UE. Al finalitzar els equips guanyadors van rebre una carpeta de la UAB i tots els participants van rebre una lot de regals UE.

El taller, que va coordinar i dissenyar la documentalista del Centre, va ser impartit per:

• Berenice Martìnez , estudiant de la Facultat de CC Polítiques de la Universidad Nacional Autónoma de México, que va les seves pràctiques de capacitació professional al CDE.
  • Francesco Camonita, doctorand del Departament de Geografia.
  • Luis Escuder, gestor de projectes europeus.
  • Martí Carrillo, estudiant de grau en Ciències Polítiques i Economia i aquest any també EU Careers Ambassador per a la UAB.

L’experiència ens va encantar a tots i ja estem en converses per oferir-ne de noves en el futur, mitjançant el Programa Argó que gestiona l’Institut de Ciències de l’Educació.

Aquesta activitat va ser possible gràcies a la participació dels voluntaris, que van impartir les quatre sessions, i del Centre d’Estudis Demogràfics, que ens va deixar fer ús de dues de les seves sales. Moltes gràcies amics!

Trobareu més fotografies al facebook i també una entrevista al programa El Pregoner de Mataró Ràdio (a partir del 22:50′).