Per 3r any consecutiu organitzem les estades “Apropament a la Unió Europea” per a alumnes de Batxillerat.

El Programa Argó, que gestiona l’Institut de Ciències de l’Educació, ofereix les Estades a l’Autònoma per a estudiants de 1r de batxillerat. Aquestes estades permeten a l’alumnat apropar-se a l’àmbit universitari i al camp de recerca que desitgin conèixer, comptant amb l’assessorament del professorat universitari.
D’aquesta manera l’alumnat compta amb una orientació contrastada per prendre decisions sobre el seu futur acadèmic i professional.

Enguany el CDE acull 6 estudiants provinents de Gelida, Terrassa, Olesa de Montserrat i Barcelona.

Les estades Argó es realitzen del 25 de juny al 12 de juliol en horari de matins (3 h. diàries).

Programa:

25 de juny. Presentació de les Estades.
26 de juny. Xerrada “Erasmus in schools”, a càrrec de Marta Fuentes i Stefano Pedarra (voluntaris de l’Erasmus Students Network).
27 de juny. Xerrada “La UE i les seves fronteres: territori, ciutadania i polítiques públiques en el temps de la globalització”, a càrrec d’Andrea Noferini (professor de Ciència Política) i de Francesco Camonita (doctorand). Activitat conjunta amb el Campus Ítaca.
28 de juny. Activitats al Rectorat organitzades per l’ICE.
1 de juliol. Xerrada “El Pregoner: un programa de ràdio sobre la UE”, a càrrec de Francesc Andrés Masoliver (director del programa) i de Martí Francàs i Maria Castanyer (col·laboradors). Activitat amb suport de la Càtedra Jean Monnet EUPOL.
2 de juliol. Xerrada “El Brexit i l’amenaça d’obrir velles ferides a Irlanda del Nord, a càrrec d’Àlex Casanovas (periodista que va obtenir un accèssit en el darrer Concurs d’Articles sobre la UE organitzat per la Representació de la Comissió Europea a Barcelona).
3 de juliol. Xerrada “The experience of being a candidate in the European elections”, a càrrec d’Alistair Spearing (candidat del PDeCAT i membre de JEF Catalunya)
4 de juliol. Cinefòrum i jocs, a càrrec de Conxi Muñoz (documentalista del CDE).
5 de juliol. Activitats al Rectorat organitzades per l’ICE.
8 de juliol. Xerrada sobre el Programa d’Acollida per tal d’ajuda a persones en cerca de refugi de la Fundació Autònoma Solidària, a càrrec de Laura Riba Singla (tècnic de la Fundació Autònoma Solidària).
9 de juliol. Treball de recerca, edició del vídeo final i xerrada sobre l’auge dels partits d’extrema dreta a Europa, a càrrec de Francesco Camonita (doctorand).
10 de juliol. Xerrada “Les ciutats i la UE: l’exemple de Terrassa”, a càrrec de Joan Chicón (Cap d’Afers Europeus i Internacionals de l’Ajuntament de Terrassa).
11 de juliol. Xerrada “Política comercial o comerç polititzat? La UE davant els desafiaments d’un entorn global canviant”, a càrrec de Joan Pere Plaza Font (Professor d’Estudis de la UE a l’ESCI-UPF). Activitat amb suport de la Càtedra Jean Monnet EUPOL.
12 de juliol. Presentació al Rectorat dels treballs preparats per tots els alumnes participants en les Estades Argó.