Aquest estiu el CDE ha estat la seu d’una activitat del Campus Ítaca de la UAB, que cada estiu ofereix a alumnes d’ESO una estada a la UAB per prendre contacte amb el món universitari a través d’activitats lúdiques i educatives.

L’activitat que s’ha celebrat al CDE forma part del projecte “Descobrint Europa. Un passeig a través de les seves fronteres” que ha organitzat el professor Andrea Noferini (Ciència Política).

L’objectiu del projecte és apropar els joves a la comprensió de la UE i a les principals dinàmiques del procés d’integració europea, El principal eix analític i didàctic del projecte es basa  en la descripció del territori europeu a partir de les seves fronteres, tant les internes (entre els 28 estats membres) com les externes (amb els països candidats o del veïnatge). Es tracta, per tant, d’una recerca sobre la cooperació transfronterera.

El projecte combina les eines didàctiques més clàssiques amb alguns exercicis grupals i creatius que intenten incrementar la motivació i l’apoderament del procés d’aprenentatge per part dels joves. El resultat concret del projecte serà un pòster de grans dimensions fet a mà mitjançant la tècnica del collage i amb  l’ús de retoladors que representarà el mapa conceptual i geogràfic de l’Europa vista mitjançant els seus euroregions. Aquest mateix mapa servirà per a la presentació final del grup sobre els principals aspectes de les euroregions seleccionades.

La sessió es divideix en dues parts, pel matí cerquen al CDE la documentació i per la tarda finalitzen el projecte a una aula d’arts plàstiques,

Al facebook hem publicat dos reculls de fotografies, ja que l’activitat s’ha celebrat en dues edicions:  4 de juliol  i 13 de juliol.

Després d’aquesta experiència tan satisfactòria, animem al professorat a programar classes pràctiques al nostre Centre. Us donem algunes idees:

• respondre a qüestionaris consultant fonts
  • tertúlies
  • simulacions
  • vídeo fòrums

Estem oberts a les vostres propostes. Compteu amb el nostre suport per al disseny i l’execució de les activitats.