Mónica Torres Sánchez és pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Granada. Actualment és professora titular en el Departament de Teoria i Història de l’Educació, Pedagogia Social i MESURA de la Universitat de Màlaga i prèviament ho va ser per la Universitat de Granada. Membre del grup de recerca Polítiques i Reformes Educatives comparades. La seva docència se centra en assignatures relacionades amb l’educació comparada i internacional, la història de l’educació i la política educativa dins dels plans d’estudi dels graus en Pedagogia i Educació Primària. Les seves línies de recerca giren entorn de l’estudi de les reformes educatives i específicament en l’àmbit de la formació professional en el sistema educatiu i la formació docent, la implicació de les polítiques de govern en els processos d’exclusió-inclusió soci-escolar dels joves, i els moviments associatius del professorat. Ha participat en diversos projectes de recerca finançats a nivell nacional i internacional i compta amb publicacions en diverses revistes i llibres. Ha estat professora visitant com a becària José Castillejo en el Departament de Currículum i Instrucció en la Universitat de Wisconsin Madison (els Estats Units).