Pilar Pineda Herrero és pedagoga i doctora en Ciències de l’Educació. Catedràtica d’Universitat en la UAB. Professora d’Economia de l’Educació i Pedagogia Laboral a la UAB (des de 2000). Especialista en planificació i avaluació de la formació en les organitzacions.
Membre del grup de recerca GIPE sobre Polítiques Educatives, i directora del subgrup EFI sobre Eficàcia de la Formació Contínua.
Ha realitzat nombrosos assessoraments a entitats públiques i privades sobre temes relacionats amb la formació contínua. Ha dirigit diverses recerques sobre la creació i aplicació de sistemes per a avaluar l’eficàcia de la formació en el treball; també investiga sobre altres temes com la formació professional, posant especial atenció en la modalitat dual, l’avaluació participativa d’intervencions educatives, els factors d’èxit a l’educació superior, l’eficàcia de la formació docent, etc. És autora de 5 llibres i de nombrosos articles sobre formació continua i altres temes d’educació i treball, publicats en revistes nacionals i internacionals.