L’Alabama Parenting Questionnaire (APQ) és un instrument dissenyat per el Dr. Paul Frick amb l’objectiu de mesurar diverses dimensions de pràctiques educatives parentals que han demostrat ser importants per entendre el desenvolupament dels problemes de conducta i la delinqüència en població infantojuvenil: implicació, estil educatiu positiu, inconsistència en la disciplina, escassa monitorització/supervisió i càstig corporal.
Hi ha diverses versions:
- APQ Child Global Report.
- APQ Child Telephone Interview.
- APQ Parent Global Report.
- APQ Parent Telephone Interview.
El grup de recerca Laboratori Humà va demanar l’autorització a l’autor Paul Frick per tal de realitzar l’adaptació catalana de la versió escrita de pares/mares i fills/es i estudiar les seves propietats psicomètriques.
La versió de l’autoinforme per a pares/mares es pot descarregar aquí i la versió per a fills/es aquí.
Referències:
- Molinuevo, B., Pardo, Y. & R. Torrubia (2011). Psychometric analysis of the Catalan version of the Alabama Parenting Questionnaire (APQ) in a community sample. Spanish Journal of Psychology, 14, 944-955.
- Molinuevo, B., Bonillo, A., Pardo, Y., Doval, E., & Torrubia, R. (2010). Participation in Extracurricular Activities and Emotional and Behavioral Adjustment in Middle Childhood in Spanish Boys and Girls. Journal of Community Psychology, 38(7), 842–857.
- Torrubia, R. & Doval, E. (eds.) (2009). Família i Educació a Catalunya. Barcelona: Fundació Jaume Bofill. ISBN: 784-84-85557-78-3.
- Molinuevo, B. (2008). Actividades extraescolares y salud mental: estudio de su relación en población escolar de primaria. Tesi Doctoral del programa de Doctorat en Psiquiatria i Psicologia Mèdica del Departament de Psiquiatria i Medicina.