Aquest any, sota el nom “Cap a una nova agenda mediterrània: dinàmiques i actors en joc”, el seminari se celebrarà el 30 i 31 de març en el Institut d´Estudis Catalans.

La sessió organitzada pel Màster del Departament Erasmus Plus Crossing the Mediterranean: towards investment and integration (MIM), es titularà “Els mitjans de comunicació del Mediterrani: actors i construcció social de la realitat” i tindrà lloc el divendres 31 de març de 9:00 a 11:00h. Participaran en la sessió com a moderadora Teresa Velázquez, coordinadora acadèmica del Màster, i com a ponents: Ricardo Carniel, professor del Màster i del Departament, que parlarà sobre l’agenda temàtica dels mitjans de comunicació en el Mediterràni; Ahmad Abdul-Kareem Shaban, periodista sirià i doctorant per la Universitat de Màlaga UMA, que farà un repàs de les diferents mirades mediàtiques del conflicte sirià i, finalment, El Houssine Majdoubi, doctor en periodisme i director d’Alifpost.com, que tractarà l’agenda dels principals mitjans de comunicació en el Mediterrani Occidental (el Marroc i Espanya i Algèria i França). També participaran com a comentaristes els doctorands del Departament, Miguel Gámez i Estibaliz Ortega.

El Seminari s’emmarca dins del cicle de conferències que es programen al llarg de tot el curs, coordinades pel IEMed i on participen diversos Màster i ensenyaments de postgrau de Catalunya que aborden, des de diverses disciplines, estudis relacionats amb la regió Mediterrània. Aquest seminari interdisciplinari de recerca suposa el punt de trobada entre tots els estudis universitaris participants al programa.

Fotografia de la sessió organitzada pel Màster MIM en el Seminari del passat any