L’Oficina d’UNESCO a Rabat, el Centre de Formació de Mitjans i l’Escola de Periodisme de Casablanca van organitzat un taller de redacció de guions sensibles a les temàtiques de gènere el 10 i 11 de novembre a Casablanca, Marroc.

L’activitat es va realitzar en el marc del programa UNESCO en promoció de l’enfocament de gènere als mitjans de comunicació dels països del Magreb.

Disset participants provinents d’organitzacions de mitjans de comunicació i escoles de periodisme van assistir al taller, que va ser dirigit per Catherine Touzet, guionista francesa coneguda per les seves produccions de fició per a TF1, France Télévision i Canal+.

La situació econòmica, social i política de les dones al magreb ha canviat considerablement en els çultims 20 anys. Però els mitjans de comunicació al Magreb continuen immersos en desigualtats construides socialment i no refelcteixen adequadament les realitats de les dones. Aquest “sostre de vidre” és el principal obstacle per l’empoderament de les dones i la seva millor representació als mitjans de comunicació. La seva imatge segueix sent objecte d’estereotipació, i els seus punts de vista són sovint deixats de banda. Tots aquests van ser els temes que van tractar al taller.

Llegir més.