El Centro de Língua Portuguesa / Camões, IP a Barcelona i la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona van organitzar, el 26 d’octubre de 2017, la cerimònia d’entrega del XVII Premi de Traducció Giovanni Pontiero, que es va atribuir al traductor Pere Comellas Casanova, per la traducció de A confissão da leoa (La confessió de la lleona), de l’escriptor Mia Couto, publicada el 2016 per Edicions del Periscopi.

La cerimònia la va presidir el director de l’Institut Ramon Llull, Dr. Manuel Forcano; la comissària de la Oficina Barcelona Ciutat de la Literatura de la UNESCO, Dra. Marina Espasa; el vicerector de relacions institucionals i de cultura de la UAB, Dr. Carlos Sánchez; i es va comptar amb les intervencions del degà de la Facultat Traducció i d’Interpretació, Dr. Albert Branchadell; de l’Hble. Sr. cònsul general de Portugal a Barcelona, Dr. Paulo Teles da Gama; i de la coordinadora d’ensenyament de portuguès a Espanya i Andorra, Dra. Filipa Soares. També es va comptar amb la presència de dos convidats d’honor: l’Hble. Sr. cònsul general adjunt del Brasil, Dr. Gustavo Rocha de Menezes i el delegat de la Generalitat a Portugal, Dr. Ramon Font.

Aquest any, els organitzadors del Premi Giovanni Pontiero també van retre homenatge al poeta i traductor Gabriel S.T. Sampol, que va fer una conferència amb el nom de Per què portuguès?

La cerimònia també va comptar amb l’actuació musical de Sol Homar que, acompanyada d’instruments de percussió, va interpretar cancions de compositors actuals i clàssics. interpretou canções de compositores atuais e clássicos.

El premi es va instituir el 2001, per honrar la figura del gran traductor Giovanni Pontiero, i des d’aleshores s’ha atribuït a traduccions d’obres literàries, de qualsevol gènere, escrites originalment en portuguès i publicades en castellà o català (respectivament en els anys parells i imparells). En l’edició actual es van presentar cinc traduccions al català.

El degà de la Facultat de Traducció i d’Interpretació, Albert Branchadell, otorga el premi al guanyador, Pere Comellas

31-10-2017