Fa dotze anys que l’associació Amics de la Unesco de Barcelona organitza un certamen dedicat a les llengües maternes dels alumnes dels centres educatius de Catalunya: el Certamen literari escolar en llengües d’origen.

Per participar, els alumnes només han de presentar els seus textos escrits en la llengua materna i, si aquesta no és el català, també una traducció del text en català.

L’objectiu del certamen és ajudar a fomentar la diversitat cultural i lingüística entre els alumnes, i també promoure la integració de persones que acaben d’arribar en una societat cada vegada més plural i multicultural.

Els organitzadors consideren que cal deixar que les noves generacions de catalans s’expressin, no només en català, sinó que també en les llengües maternes. D’aquesta manera, les persones que acaben d’arribar podran aprendre i fer-se seva la llengua catalana, sense renunciar a la llengua materna i donant a conèixer la riquesa d’altres llengües i cultures. Es busca, doncs, promoure, a través de la literatura, la convivència pacífica i l’entesa entre totes les comunitats que viuen a Catalunya.

En la dotzena edició van participar més de 600 alumnes de 56 centres educatius, que van enviar textos escrits en 23 llengües diferents, que després un grup de voluntaris va avaluar.

certamen_amics_unesco_2015_0.jpg
Fotografia de la cerimònia de la onzena edició (cedida)

El Centro de Língua Portuguesa/Instituto Camões de Barcelona també va col·laborar en la correcció dels textos que els organitzadors van rebre en portuguès.

La cerimònia d’entrega dels premis del XII certamen se celebrarà el proper 1 de juny de 2016 a l’Espai Endesa de Barcelona.

Per més informació: http://www.amicsunescobcn.cat/certamen-literari-escolar-en-llengues-dorigen/

Aquesta iniciativa compta amb el recolzament del:
Camões – Instituto da Cooperação e da Língua

15-04-2016