Inscriviu-vos en aquest FORMULARI

escritacamoes.png

DESCRIPCIÓ

A través de l’expressió lliure i la creativitat com a recursos pedagògics, en aquest curs proposem l’aprenentatge i l’aprofundiment de la llengua portuguesa a partir de dinàmiques lúdiques i creatives que estimulen l’hemisferi dret del cervell. Quan s’estimula l’expressió lliure connectem amb la llengua d’una manera més orgànica i
intuïtiva.

Més que aprendre a escriure, potenciarem la connexió amb la llengua portuguesa, estimulant l’expressió oral i experimentant amb la paraula escrita.

Objectius:

• Practicar i desenvolupar l’expressió oral i escrita
  • Explorar la llengua portuguesa i la varietat de registres
  • Estimular la creativitat
  • Descobrir i compartir obres artístiques significatives –arts plàstiques, literatura, poesia, fotografia, etc.
  • Desenvolupar la sensibilitat estètica

Per a qui:

Poden inscriure’s totes les persones que tinguin mínim d’un nivell A2 en portuguès.

Programa:

En aquesta edició del curs, cada sessió serà com una tertúlia creativa i pràctica sobre diferents obres d’art –literatura, fotografia, poesia, mitologia, cinema, arts plàstiques, etc.

L’obra d’art servirà per inspirar-nos i serà el punt de partida per capbussar-nos en una gran varietat de temes d’interès i per explorar-nos a través de l’escriptura i l’expressió oral.

En aquest viatge, descobrirem els mars de Sophia de Mello Breyner, la saudade de Cesária Évora, els somnis d’Agualusa e, més enllà de les nostres fronteres lusitanes, explorarem els autoretrats de Frida Kahlo, la poesia en moviment de Pina Baush, l’atzar de Paul Auster i tots els paisatges, interiors i exteriors, que hagin inspirat les persones presents al curs.

La proposta és que cada estudiant pugui compartir les obres que consideri significatives. A partir de l’obra proposada crearem una dinàmica per a la sessió on explorarem els diferents aspectes de la forma creativa, oral i escrita.

Proposta*:

*La següent proposta és nomes un punt de partida. Es demanarà als alumnes que proposin també artistes perquè es treballin a les classes, amb l’objectiu de fer encreuaments artístics i culturals.

1. Artistes, obres i creativitat. Presentació
  2. Sophia de Mello Breyner i la seva obra poètica. El mar, la dualitat, la mitologia | POESIA
  3. Agualusa i A sociedade dos sonhadores involuntários. Somnis i acció social | LITERATURA
  4. Cesária Évora. La relació amb la terra | MÚSICA
  5. Paula Rego. L’inconscient i la imaginació | PINTURA
  6. Paul Auster. Les oportunitats, allò insòlit, la memòria | LITERATURA
  7. Sebastião Salgado. La humanitat i la natura | FOTOGRAFIA
  8. Georgia O’Keeffe. La natura i allò femení | PINTURA
  9. Mia Couto. Inventar el llenguatge | LITERATURA
  10. Alexandre O’Neil. Paraules que ens besen | POESIA
  11. Pina Baush. Poesia ballada | DANÇA
  12. Inside Out Project Brasil. Art i intervenció social | FOTOGRAFIA
  13. Dalila Pereira da Costa. Mitologia portuguesa i el Femení Sagrat | MITOLOGIA
  14. Fernando Pessoa. Els heterònims| LITERATURA
  15. Varis autors. Les llegendes i els contes populars
  16. Frida Kahlo. Autoretrat, el dolor transformat en art | PINTURA
  17. Elis Regina. Veu del Brasil | MÚSICA
  18. La Musa i el procés creatiu. Conclusió i tancament del curs

Estructura aproximada d’una sessió*:

*Cada grup té el seu ritme creatiu i interessos específics. Per això, tot i que ens basarem en una estructura per a les sessions, sobre tot hi haurà espai per a l’espontaneïtat i la improvisació.

1. Dinàmica creativa o lúdica.
  2. Introducció al tema i presentació de l’obra de referència.
  3. Exercici creatiu.
  4. Posada en comú, reflexió i comentaris.

HORARIS I PREU

Cursos VIRTUALS* setmanals, de 2h cada sessió, amb un total de 36 hores per semestre.

• 1r semestre
    • Dimarts, de 19h a 21h
    • Del 27 de setembre de 2022 al 21 de febrer de 2023
    • 250 €
  • 2n semestre
    • Dimarts, de 19h a 21h
    • Del 28 de febrer de 2023 al 4 de juliol de 2023
    • 250 €

* Les classes es faran a través de la plataforma ZOOM i es gravaran (posteriorment, s’enviarà una autorització) i es colocaran a una plataforma perquè els i les alumnes puguin visualitzar-les.

Promocions:

02-06-2022