Inscriviu-vos en aquest FORMULARI

DESCRIPCIÓ

Criar é ao mesmo tempo obediência e revolta. Tem dois sexos, a aparência e as condições. É austero prazer e alegria corajosa; é uma arte curativa e é uma lei dinâmica. Agustina Bessa-Luís

La proposta del curs és descobrir el món creatiu d’aquestes artistes portugueses i la manera en què el seu art revela la relació que tenen amb el món i amb la cultura a la qual pertanyen o van pertànyer.

El taller creatiu és una forma de descrobrir aquestes artistes endinsant-se en les obres des de la sensibilitat i creativitat i no només des de la distància dels espectadors.

D’aquesta manera sentirem les pintures, música i paraules per descobrir com aquest art afecta i desperta la nostra imaginació, creativitat i expressió.

L’amorr és l’element comú present en la relació que tenen amb l’art. L’amor per la terra, l’amor per recordar i integrar la pròpia història, l’amor per les paraules, l’amor pel cos, per la passió, per l’experiència d’estimar.

Per a qui:

Per a les persones nadives de la llengua portuguesa, alumnes i ex-alumnes que tinguin un A2 o superior.

Programa:

13.06.2023
Maria Teresa Horta. La poesia. Amor, passió i cos.

15.06.2023
Cesária Évora. La música. Amor a la terra.

20.06.2023
Paula Rego. La pintura. Amor per les històries.

22.06.2023
Agustina Bessa-Luís. L’escriptura. Amor per les paraules.

Estructura de les sessions:

1. Introducció al tema i presentació de l’obra de referència.
  2. Dinàmica creativa amb materials d’expressió.
  3. Exercici d’escriptura i lectura.
  4. Exposició del procés creatiu.

HORARIS I PREU

Taller VIRTUAL* de 4 sessions (2h cada sessió), amb un total de 8 hores.

• TALLER CREATIU – «L’amor i l’art en femení a la cultura portuguesa»
    • Dimarts i dijous, de les 19h a les 21h
    • Dies 13, 15, 20 i 22 de juny de 2023
    • 80 €

* Les classes es faran a través de la plataforma ZOOM i es gravaran (posteriorment, s’enviarà una autorització) i es colocaran a una plataforma perquè els i les alumnes puguin visualitzar-les.

Bases:

02-05-2023