Prendrem com a referència un parell de les cafeteries del campus de Bellaterra (Lletres i Psicologia, i Ciències i Biociències) de la UAB per tal de recollir una selecció dels seus menús i veure quin és l’origen de les matèries primeres més destacades del menú en qüestió.

Podem incidir perquè l’origen d’aquests productes sigui més pròxim?

El següent menú és d’una setmana d’abril de 2024 de la cafeteria de Ciències i Biociències (l’empresa és Aramark).

Com a exemple, podem fixar-nos amb el menú especial de la setmana del 6 de maig de 2024 de la cafeteria i bar de Lletres i Psicologia. Aquest és el menú que se serveix, a un cost més elevat, dins una altra sala de la cafeteria.

Imatge de la cafeteria de la Universitat Agrícola de Suècia (SLU, campus Alnarp). Aquesta és una cafeteria on hi treballen estudiants, un fet que no es dóna a la UAB, i en la que, fins i tot, els estudiants hi preparen el pa i la brioixeria de manera artesana.