Què PAS-s-A a la UAB?

Després de més d’un any de negociacions finalment la Junta i el Comitè donaven per tancat l’acord sobre teletreball. Es va decidir convocar una assemblea mixta (en format telemàtic i presencial) i conjunta (PAS laboral i PAS funcionari).

Les previsions no es van ajustar a la realitat ja que es va reservar l’Auditori de Lletres perquè es preveia molta presencialitat i no va ser així, la majoria de persones es van connectar de forma virtual, la qual cosa creiem que ens ha de servir per fer-nos un replantejament de cara al futur.

Altres assemblees anteriors que s’havien fet en format virtual havien anat força bé, en canvi en aquesta hi va haver molts problemes de so, de connexions, la càmera no enfocava la Mesa sinó als assistents i tot i la preparació prèvia del plantejament de la sessió hi va haver manca de temps, intervencions molt repetitives i la sensació és que moltes persones van sortit amb tants dubtes com abans d’entrar-hi.

ADT va proposar que a la Mesa estiguessin el president del Comitè i la presidenta de la Junta, el secretari de la Junta i la secretària del Comitè en comptes de representants de totes les seccions sindicals per evitar que cadascú parlés des de la perspectiva sindical pròpia i que es fes des de la unitat. Hi havia moltes discrepàncies pel sistema de votació i sobre la votació dels 4 acords de forma conjunta, cosa que també va portar algunes discussions durant les intervencions que es van fer.

Per nosaltres, la votació amb l’e-formulari és correcta i no ens genera cap desconfiança. Sobre la votació conjunta dels 4 acords, entenem que era una estratègia per assegurar la seva aprovació.

Els 4 acords són:

Desconnexió digital

Acord per al desenvolupament del Teletreball del Personal ’Administració i Serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona

Addenda a l’Acord per al desenvolupament del Teletreball del Personal d’Administració i Serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona

Acord entre l’Equip de Govern, la Junta de Personal Funcionari i el Comitè d’Empresa del PAS de la UAB sobre la flexibilització de la jornada partida del PAS

Per nosaltres, els 4 acords són molt millorables i en concret l’addenda a l’acord de teletreball ens sembla un despropòsit ja que els horaris i la presencialitat que es proposen als serveis impossibiliten la jornada continuada, creen molts greuges comparatius i, no ens enganyem, totes sabem que no podrem teletreballar 3 dies a la setmana.

El resultat final de la votació és que s’han aprovat els acords per un 64% del PAS. Ara s’haurà de constituir la comissió de seguiment i començar a lluitar per tots els previsibles problemes que sorgiran.

Nosaltres seguim en la nostra línia de saber QUÈ PAS-s-A