Dimecres, 23 de febrer de 2022, la Junta de PAS Funcionari i el Comitè d’Empresa han convocat una assemblea conjunta, en format virtual i presencial, per parlar de temes que tenim sobre la taula amb la Gerència.

En primer lloc, agrair-vos a totes i tots la vostra assistència, ha estat tot un èxit. Hem comptabilitzat unes 50 persones a la Sala d’Actes de la Facultat de Dret, i unes 360 en format virtual.

Hem parlat de les qüestions següents, i s’han resolt les preguntes que hem rebut, tant presencial com virtualment:

Teletreball

o    Diferència entre teletreball i treball a distància. Portem dos anys fent teletreball? Doncs no, segons el Gerent, fins ara hem fet treball a distància. Quina diferència hi ha? El teletreball implica arribar a uns objectius. El treball a distància, en canvi, implica, fer la mateixa feina que a la universitat, però en un altre lloc i només ha estat una excepció a causa de la situació de pandèmia que estem vivint.

o    El teletreball es planteja perquè tots el puguem aplicar-lo, i si es denega no podrà ser discrecional: s’haurà de fer per escrit i de forma justificada. Per aquest motiu,  es crearà un grup de seguiment que hi treballarà.

o    Ha sorgit molta inquietud pel que fa als cursos de formació sobre teletreball. Les persones que ja els han fet, no els hauran de repetir, però sí caldrà que facin els que els manquin. En total seran unes 15 hores.

o    La negociació sobre el teletreball està encallada en una qüestió de fitxatge. Es pretén que es fitxi, de la mateixa manera que presencialment, però sense tenir en compte les hores que es facin. Es facin 5 o es facin 9, se’n computaran 7: la jornada teòrica.

o    Junta i Comitè estan lluitant per arribar a gaudir del teletreball a temps parcial; és a dir, que en una mateixa jornada es pugui fer fitxatge a la universitat, i la resta fer teletreball; en aquest sentit, no hi ha postura d’acostament per part de la gerència.

o    S’ha parlat d’especificar quins llocs són teletreballables, però això no hauria de ser subjectiu, perquè tothom hauria de poder fer-lo. Definir el teletreball a les places passaria per modificar l’RLT, i la gerència no està per fer-ho. Es parla de feines, no de llocs de treball.

La gerència fa anys que no té objectius però el PAS tindrà objectius!

• Horaris de servei

o    Fa ja temps, la gerència de la universitat vol fixar uns horaris de servei vàlids a tot el campus. En tornar de vacances, al setembre, van arribar a algunes administracions de centre, que els van donar com a vàlids, però no estan negociats ni aprovats. Es parla de fixar una presencialitat, per àmbits, i segons el nombre de persones que hi treballin, però hi ha una absoluta manca de transparència i concreció. No se sap com es vol actuar a unitats on hi ha una sola persona, departaments interfacultatius o serveis unipersonals.

Ja veurem com va això perquè té pinta de satisfer algunes caprici personal o de pleitesia docent.

• Desconnexió digital

o    En aquest sentit no hi ha cap discrepància, i es signarà un acord sense cap problema.

Ha quedat palès que una persona pot rebre un correu electrònic, vista la gran varietat d’horaris que hi ha ara mateix a la universitat, però en cap cas té l’obligació de llegir-lo ni donar resposta fins que comenci la seva jornada laboral. És extensible a tots els mitjans de comunicació actuals: trucades, correu electrònic, teams, etc.

Queda totalment prohibit trucar als telèfons personals, tant dins com fora de l’horari laboral: una cosa és donar-los per un ús puntual, i un altre convertir-ho en una obligació personal.

No es podrà convocar ningú fora del seu horari laboral, amb especial menció per al personal de tarda, que sol veure com es vulnera aquesta condició.

Què ja era hora, per cert! La llei és de 2018!!!

Si et sorgeix qualsevol pregunta o necessites cap aclariment, no dubtis a escriure’ns!

Estem a l’espera que Comunicació migri a WordPress però nosaltres estem treballant per estrenar nou blog, on esperem puguis trobar tot allò que et pugui fer falta.

Cuideu-vos, cuideu dels vostres i mentrestant nosaltres, com sempre, seguirem el fil a veure què QUE PAS-s-A!