Principals línies de recerca de l’ERIFE

El grup centra la seva activitat de recerca en diferents línies relacionades amb el desenvolupament psicosocial de nens, joves, famílies, l’educació, el rol dels professionals i la formació d’aquests vinculada al compromís social:

  • Els rols, les competències i les funcions dels professionals de serveis d’atenció a les famílies, com els Espais Familiars.
  • Les relacions entre centres educatius i famílies en la tasca compartida d’educar als infants més petits.
  • Art i Educació. Encontres i intersticis entre infants, famílies, mestres i artistes.
  • L’acompanyament a les famílies en les diferents etapes de la criança i educació dels seus fills i filles. Criança responsiva, criança positiva.
  • La formació inicial i continuada dels professionals que atenen els nens i a les seves famílies. Intervenció educativa a través de Projectes d’Aprenentatge Servei (ApS) i Aprenentatge Basat en Reptes (ABR).
  • Espais Makers i projecte FAIG

La recerca pot quedar concretada en temàtiques com per exemple: 

  • Els rols, les competències i les funcions dels professionals dels Espais Familiars.
  • Els professionals de serveis d’atenció a les famílies en el territori europeu.
  • Les relacions entre centres educatius i famílies en la tasca compartida d’educar als infants més petits.
  • Els estils de criança en una societat transcultural.
  • L’acompanyament a les famílies en les diferents etapes de la criança i educació dels seus fills i filles. Criança responsiva, criança positiva.
  • Els espais multifamiliars en l’atenció psico-educativa.
  • Els contextos escolars i els contextos generats per altres tipus de serveis psicosocioeducatius.
  • Els grups de parentalitat/criança com a recurs d’acompanyament parental.
  • La infància en el marc de la seva família.
  • La formació inicial i continuada dels professionals que atenen als infants i a les seves famílies.
  • Petita infància i cultura.
  • Infància en contextos familiars vulnerables.
  • Projectes d’Aprenentatge Servei.

Projecte ERASMUS + 

Títol del projecte: INTERSTICE
Entitat finançadora: ERASMUS + KA203 (Unión Europea y Ministerio de Universidades) Referència de la concessió: 9 E10209448 
Import concedit: 295.604,00 €
Durada: des de/d’ 24/09/2020 fins a 24/09/2022                     Investigador/a principal: Sílvia Blanch Gelabert i Gemma París

Projectes Competitius (últims 5 anys)

Títol:  Re-creant l’Aprenentatge Basat en Reptes a la UAB: desafiaments i beneficis (RE-CREAT). CRIEDO (RE-CREANT)

Font de finançament: Unitat de Formació a les persones de l’ICE de la UAB

Investigador principal: Sílvia Blanch i David Rodriguez

Inici: 2024 Final: 2026

Títol: ECIUN+ https://www.eciu.eu/

Font de finançament: European Commission under, Erasmus + “European Universities”

Investigador principal: Sander Lotze (University of Twente)

Inici: 2022 Final: 2026

Títol:  Estratègies de resiliència per a la inclusió d’alumnat en vulnerabilitat davant situacions d’emergència social. Pràctiques i oportunitats per a la transformació educativa PORTAL DE RECERCA UAB

Font de finançament: I+D Ministerio de Ciencia y Innovación

Investigador principal: Miquel Àngel Essomba (UAB) i Virginia Martínez Lozano (U.Sevilla)

Inici: 2021 Final: 2024

Títol: Interstice. Encounters between Artists, Children and Educators. https://www.interstice.eu/

Font de finançament: European Commission Erasmus + KA203

Investigador principal: Dra. Gemma Paris Romia i Dra. Sílvia Blanch Gelabert (UAB)

Inici: 2020 Final: 2023

Título:  ECIUn https://www.eciu.eu/

Fuente de financiación: Comisión Europea, Erasmus + “European Universities”

Investigador principal: Victor van der Chijs (University of Twente)

Inicio: 2019 Final: 2022

Títol: L’ApS a la UAB https://www.uab.cat/ca/aprenentatge-servei

Font de finançament: Unitat de Formació als personis de l’ICE de la UAB

Investigador principal: Sílvia Blanch

Inici: 2018 Final: 2020

Títol:  Grup de Recerca en Educació Psicomotriu https://webs.uab.cat/grepuab/

Font de finançament: AGAUR (Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de Catalunya. SGR (Convocatòria d’Ajuts de suport a les activitats als grups de Recerca).

Investigador principal: Dra. Lurdes Martínez Minguez (UAB)

Inici: 2017 Final: 2020