El primer estudi d’accidentalitat en bicicleta a la metròpolis de Barcelona analitza els 7.577 accidents que s’han registrat al territori en els darrers 10 anys (2010-2019) i que han causat un total de 7.807 ciclistes accidentats. També s’ha analitzat l’efecte de la pandèmia de la covid-19 i el confinament domiciliari en l’accidentalitat en bicicleta durant els primers mesos del 2020, que ha fet reduir els desplaçaments i l’accidentalitat. L’informe l’ha realitzat l’àrea de Mobilitat de l’IERMB, amb el suport de l’AMB, i a partir de dades del Servei Català de Trànsit (SCT).
Els resultats de l’estudi, que analitza la localització dels sinistres, el tipus d’accident i el perfil de les persones accidentades, permetrà a l’AMB detectar les mancances i els punts negres en la circulació de bicicletes a la metròpolis i prioritzar la millora de les infraestructures existents i la construcció de nous trams pedalables segurs. Tot, amb l’objectiu de seguir millorant les polítiques d’impuls de la bicicleta, una peça clau en el nou trencaclosques de la mobilitat metropolitana després de la covid-19.