Producció, manteniment i millora del Fons d’Història Local de Catalunya i de TRACES

Els principals objectius de futur del SIBHIL·LA estan condicionats per la voluntat de continuar amb la producció i difusió de les bases de dades “Fons d’Història Local de Catalunya” i “TRACES”. Això suposa el seu manteniment, actualització i la millora dels sistemes de difusió i consulta.

Manteniment i actualització del Tesaurus d’Història de Catalunya

El Tesaurus d’Història de Catalunya és un vocabulari controlat de terminologia, en català, sobre la història de Catalunya. Es va crear per a servir com instrument en l’anàlisi documental i la recuperació de la informació del Fons d’Història Local de Catalunya. És el fruit d’un llarg esforç que es va iniciar l’any 1987 i que en aquests moments compta amb 4.375 termes.

Diccionari Biogràfic de Parlamentaris de Catalunya (1810-1931)

El servei realitza la gestió tècnica del projecte de recerca “Diccionari biogràfic de Parlamentaris de Catalunya (1810-1931)” del SGR Grup d’Història del Parlamentarisme.

D’ençà del seu inici, s’han realitzat:
– les bases de dades biogràfiques, bibliogràfiques i documentals que són la infraestructura que dóna suport a la recerca dels investigadors del grup.
– La interfície de consulta que permet visualitzar els primers resultats de la recerca: Diputats de Catalunya a les Corts Republicanes 1931-1939

Gestió del projecte “Diccionario Biográfico de Parlamentarios  Españoles (1810-1854)”

El SIBHIL·LA, en col·laboració amb el SGR Grup d’Història del Parlamentarisme (GHP) participa en el projecte “Diccionario biográfico de los Parlamentarios Españoles 1810-1854 (DBPE)”. Aquest projecte es fruit d’un conveni de col·laboració científica signat per les “Cortes Generales” i la Universitat del País Basc. Aquesta en representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Sevilla, la Universitat de Valladolid, la Universitat del País Basc i el Centro de Estudios Políticos y Constitucionales de Madrid i d’una xarxa de 44 universitats espanyoles i americanes i més de 400 investigadors.

Manteniment del  Diccionari “Catalunya durant el Franquisme” CEFID

El servei realitza el manteniment (incorporació de noves entrades) de la versió electrònica del diccionari “Catalunya durant el Franquisme” i es responsable del disseny i gestió de la interfície de consulta.