Los investigadores de GREGAL participan como tutores y miembros de tribunal de trabajos de investigación de máster llevados a cabo en universidades nacionales e internacionales.

Tesinas de Màster dirigidas

Clarke, Alex. The Cultural Significance of Nature Writing in Britain and Japan, Master of Arts in Comparative Literary and Cultural Studies (2019), Birkbeck University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Mengyuan, Yin. Akutagawa Ryunosuke and Japanese Death Consciousness, Master of Arts in Comparative Literary and Cultural Studies (2019), Birkbeck University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Rosario, José Arnaldo. The Mandate of Heaven: Continuity in China’s Political Thought, Máster en Estudis Chinesos (2018), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Calet, David. Las Nuevas Alternativas de Financiación en China, Máster en Estudis Chinesos (2018), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.  

Matsushima, Kei. Estudio comparativo español-japonés sobre las expresiones malsonantes en las traducciones cinematográficas, Màster oficial de traducció, Interpretació i Estudis interculturals (2017), Universitat Autònoma de Barcelona. Dirección: Blai Guarné Cabello.

Wang, Luly. A Truth Vanishes On A Man Vanishes (1967) by Shohei Imamura, Master of Arts in Japanese Studies (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Mokashi Punekar, Prachi. Agents of Change: Discovering Third Cinema in Kashmir, (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Virone, Riana-Marie. Constructing a South Korean national identity through movies based on real-life events, Master of Arts in Korean Studies (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Chu, Chien-Hui. Cyborg and women in japanese film: the female charcaters in Helter Skelter, Master of Arts in Japanese Studies (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Ashley Seidl, Kristina. Making the Fool of Owari: an analysis of the Characterisation of Oda Nobunaga in the Luck Adventurer, Master of Arts in Japanese Studies (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Claude Mattiuzzo, Paul Michel. Representations of male homosexuality in japanese films since the Gay Boom; a case study on Yaoi and Queer cinema, Master of Arts in Japanese Studies (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Holbourne, Annette. The Cinema of Vimukthi Jayasundara, (2017) SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Lawrence, Green. Future pioneers – ‘Macross Plus’ and ‘The End of Evangelion’ as both nexus and new paradigm for genre tropes in 90s anime, Master of Arts in Japanese Studies (2017), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Guandi, Bai. The Rising Phenomenon Of Chinese Personal Shoppers And Its Relationship With Cross-border E-Commerce, Máster en Estudis Chinesos (2017), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Torres Moreno, Guillermo. Una aproximación a la juventud japonesa. Discurso, cine y su reflejo en la obra de Nakashima Tetsuya, Máster en Estudios de Asia Oriental (2016), Universidad de Granada. Dirección: Blai Guarné.

Singleton, Courtney. An Exploration of Trauma in Film: A Comparative Analysis of the Disabled War Veteran in Koji Wakamatsu’s Caterpillar and Zézé Gamboa’s O Herói , Master of Arts in Japanese Studies (2016), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Orr, Charlie. The Changing Persona of Ishihara Yūjirō: How an Actor’s On-Screen Characters Reflected Broader Societal Changes within Japan at the Start of the High Growth Economy, Master of Arts in Japanese Studies (2016), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Zhang, Liao. The rise of Hong Kong Cinema in 20the CenturyHong Kong Action Cinema as the national and trans national cinema, (2016) SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Jayesimi, Olaide Yasmin. Comparative Similarities In Tadashi Imai’s 1959 Filmkiku To Isamuand Sam Zebba’s 1957 Film Fincho, Master of Arts in Japanese Studies (2016), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Boudoc, Florence. Cycles fo Violence and masculinites in the Films of Miike Takashi, Master of Arts in Japanese Studies (2016), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Vasudevan, Arthi . Identifying SHunji Iwai´s Vampire within the Myth of America´s Cinematic Vampire, Master of Arts in Japanese Studies (2016), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Linda-Vosseberg, Victoria. Madness on the Screen – How the Appearance of Mental Illness in Expressionist Films discloses Social Trauma in 1920s Germany and Japan, Master of Arts in Japanese Studies (2016), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Okoronkwo, Chin. The hauntologies of race in black British cinema: can gesture liberate the image of afrodiasporic representation from the black body in John Akomfrah’s “nine muses” (2013), (2016) SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Domingo i Mercadé, Pau. La relación entre el sistema Hukin y la inflación de los precios de la vivienda en 35 ciudades chinas (1997-2014), Máster en Estudis Chinesos (2016), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

García Roncero, Diego. Los/las estudiantes chinos/as en el Sistema Universitario Español. Un análisis de su presencia actual y las oportunidades que generan, Máster en Estudis Chinesos (2016), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.  

Martínez Val, Bernat. La Contaminación Atmosférica en China, Máster en Estudis Chinesos (2016), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Serrano Vilanova, Jesús. Perspectivas y debates actuales en torno a la gran divergencia entre China y Europa, Máster en Estudis Chinesos (2016), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Zhao, Wanyi. Taobao vs. Amazon, Máster en Estudis Chinesos (2016), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Tindón Manzano, Úlises. Préstamos lingüísticos y el concepto de progreso en Corea del Sur, Máster Universitario en Traducción, Interpretación y Estudios Interculturales (2015), Universitat Autònoma de Barcelona. Dirección: Makiko Fukuda.

Romain, Martin. Transnational Appropriation: Intertextuality and Mythology in Japanese Animation, Master of Arts in Japanese Studies (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Paolin, Raffaella. Before ‘Gross National Cool’; beyond “Mukokuseki”: The Reception of Japanese Animation by Italian Children in the Late 70s and its Legacy, Master of Arts in Japanese Studies (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Williams, Kenneth. Is British Cinema a Strand of American Independent Cinema? (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Rangeley, Espen Stuart. Products of a Transgendered State: To What Extent are Depictions of Gender Ambiguity in Japanese Cinema, Master of Arts in Japanese Studies (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Shang, Yeng Yeng. Authenticity and “Japaneseness” in Studio Ghibli Imaginings. Global Cinemas and the Transcultural, Master of Arts in Japanese Studies (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Longo, Anthea. Cool Japan Copyright Fandom: Case Study Evangelion, Master of Arts in Japanese Studies (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Suzuki, Toko. Dissolution of the Family in Melodrama: Ozu and Koreeda, Master of Arts in Japanese Studies (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Verma, Aditi Tara. Looking from the Outside In: Exploring British South Asian (India/Pakistan) Identity Race Relations and Diaspora Filmaking in the United Kingdom circa 1980-1990, (2015), SOAS University of London. Dirección: Marcos Centeno.

Kang, Liwei. The evolution of the consumption in the PRC (2000-2014), TFM del Máster de Estudis Chinesos (2015), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Möller Gandol, Solveig Maria. Incorporación del uso de lenguas extranjeras minoritarias en Japón, Máster en Estudis Chinesos (2015), Universitat Pompeu Fabra. Dirección: Guillermo Martínez-Taberner.

Grau de Pablos, Tomás. El videojuego de producción japonesa en España. Deslocalización y procesos de producción, Máster Oficial en Traducción, Interpretación y Estudios Interculturales (2012), Universitat Autònoma de Barcelona. Direcció: Blai Guarné & Artur Lozano-Méndez.

González Lario, Alejandro. Las nuevas generaciones zainichi: aproximación a las identidades de los coreanos en Japón, Máster Oficial en Traducción, Interpretación y Estudios Interculturales (2011), Universitat Autònoma de Barcelona. Direcció: Blai Guarné.