Aquest dijous hem posat la mirada a les preguntes, les inquietuds i les iniciatives que sorgeixen des dels centres educatius, i que ens animen a buscar xarxa, suport, recursos, i a activar la mirada des de la recerca educativa.

El segon dia de les Jornades ha estat ple d’experiències en aules d’educació primària i secundària. A les taules de comunicacions hem pogut compartir experiències de treball de problemes socioambientals i temes controvertits, així com experiències de treball del pensament i la memòria històrics.

A la taula rodona hem pogut discutir sobre la innovació des de les escoles, sobre com teixim les relacions entre la recerca i la innovació i sobre com entenem la relació entre les escoles i les universitats quan la nostra tasca principal es desenvolupa en els centres d’educació primària i secundària. Hem gaudit de les reflexions i les experiències de la Ivet Pintó, el Dídac Andrés i l’Ariadna Bonet.

Després del berenar, sempre necessari, hem pogut estrenar l’espai dels tallers, una novetat d’enguany. Hem estrenat aquests tallers amb els espais: racons de memòria- com podem construir memòries no excloents?; la dana, el treball de problemes socials rellevants a primària; en busca de la justícia ambiental, i morts i misteris: activitats de pensament històric a l’aula.

Demà, divendres, tindrem jornada complerta.
Ens seguim veient a les Jornades!

Compartir esta página