Dissabte vam tancar les XXI Jornades al Camp d’Aprenentatge de Barcelona.
Durant la conversa de les conclusions de les Jornades es va llançar una idea: potser l’escola i la universitat no són dues cares de la mateixa moneda, perquè una moneda té sols dues cares. I aquests dies hem vist que hi ha molts més agents que formen part d’aquesta relació: serveis educatius, museus, associacions de mestres…
Dissabte, doncs, vam poder clausurar les XXI Jornades estrenant sortida cultural al Camp d’Aprenentatge de Barcelona. Els camps d’aprenentatge són serveis educatius arrelats al territori, ubicats en entorns singulars, i que treballen amb els centres educatius per oferir activitats de suport curricular.

L’Enric i la Maria ens han explicat la tasca i han compartit diferents propostes i materials, així com l’experiència del que suposa treballar en aquest servei educatiu. Un exemple més de com podem treballar conjuntament i en xarxa, i de l’entrellat d’agents que, cada dia, optem per un model d’ensenyament-aprenentatge més crític, conscient, que ens permeti entendre el món on vivim i prendre decisions sobre com participar-hi.

La sortida ha estat una molt bona manera de tancar aquestes Jornades, on els vincles i el treball conjunt han estat el centre dels debats. Acabem amb ganes de retronar-nos a les properes Jornades!
