Jordi Abellán Fernández (Premià de Mar, Barcelona), docent i investigador a l’escola normal “Yermo y Parres” (1994-2020) i a la Universitat Pedagògica Nacional de l’Estat de Chihuahua, Mèxic (2020-a l’actualitat). Llicenciat en ciències de l´educació i en geografia i història per la Universitat de Barcelona. Mestre i doctor en didàctica de la història, la geografia i les ciències socials per la Universitat Autònoma de Barcelona. Membre del Sistema Nacional d’Investigadors des del 2020, del Seminari de Recerca en Didàctica de l’Institut d’Investigacions sobre la Universitat i l’Educació (IISUE) de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM), així com del Seminari de Recerca en Història de l’Educació que coordina el Col·legi de Michoacán A. C. Les seves àrees de recerca se centren en l’estudi del currículum, la didàctica de la història i la formació inicial del professorat. Ha publicat articles a Clio & Asociados, a Enseñanza de las Ciencias Sociales, a la Revista Latinoamericana de Estudios Educativos i a la Revista Iberoamericana de Educación.