Naiara Vicent és llicenciada en Història per la Universitat del País Basc al 2000, el 2001 va realitzar el postgrau Museus i Educació i el 2001-2003 el Graduat Superior en Arqueologia, totes dues a la Universitat de Barcelona. La seva experiència laboral ha estat vinculada paral·lelament al món de l’arqueologia i el patrimoni així com a l’educació, i ha participat en diversos projectes educatius relacionats amb l’ensenyament de la història i l’arqueologia. Destaca especialment la seva etapa com a tècnica i educadora al Museu d’Art i Història de Zarautz, on duu a terme el seu projecte de tesi per avaluar un programa d’aprenentatge en un context patrimonial mitjançant l’ús de tecnologia mòbil. Actualment és professora del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat del País Basc (UPV/EHU) i membre del Grup de Recerca en Patrimoni i Paisatges Culturals (GIPyPAC), de Red14, de l’Observatori d’Educació Patrimonial a Espanya (OEPE) i de la Xarxa Internacional d’Educació Patrimonial (RIEP). Participa en diversos projectes relacionats amb l’educació patrimonial i la didàctica de les ciències socials i compta amb diverses publicacions en aquests àmbits.