Anne-Hélène Suárez Girard té una Maîtrise en Langue et Civilisations Orientals (Chine) per la universitat de Paris 7 (Jussieu) i és doctora en Traducció i Estudis Interculturals per la Universitat Autònoma de Barcelona. Es dedica principalment a la traducció literària i cinematogràfica, a la tasca sinològica centrada en textos de la Xina antiga i clàssica. Ha dedicat també molts anys a l’ensenyament de la llengua xinesa moderna i clàssica, la traducció del xinès, la literatura xinesa moderna i clàssica, a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB. Llengües de treball: xinès-espanyol, xinès-francès, francès-espanyol, espanyol-francès, anglès-espanyol, rus-espanyol, català-espanyol. Premis: Premi de la Crítica 1998 de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, VI Premi Ángel Crespo (2003), XXI Premi Stendhal (2011).