In progress

Cañas Villareal, J. (in progress). Crosslinguistic Influence in the acquisition of syntax in Greek as a Foreign Language: Explicit vs. Implicit learning. Co-directed by María Andriá (UAB) & M. Luz Celaya Villanueva (UB).

Felip Falcó, R. (in progress: 2020). The integration of emergent technologies in CLIL contexts. Departament de Pedagogia, UdG. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, UAB. Codirected by M. Estebanell & C. Escobar Urmeneta

Lovtskaya, Anastasia. (in progress). s/t. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. UAB. Codirected by C. Escobar Urmeneta & Marilisa Birello

Molina Naar, J. (in progress). EMI (English Medium of Instruction) Practices/Models/Programs in Latin American HEIs (Higher Education Institutions): A Three-country Interpretative/Multiple Case Study. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. UAB. Directed by C. Escobar Urmeneta

Scott, Y.  (in progress). A framework for technologically integrating TBLT in CLIL contexts: design of dual-focused materials. UPF. Codirected by H. Roquet (UIC) & N. Evnitskaya (UIC)

Sonja Andjelkov. (in progress). The Integrated Assessment of Content and Language in English Medium Instruction (EMI) in Higher Education: A Case study. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. UAB. Directed by C. Escobar Urmeneta

Wang, N. (in progress). Good Practices of English Medium Instruction Course and Class Design: Comparative Analysis of Spanish and Taiwanese High Education Institutes. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. UAB. Directed by C. Escobar Urmeneta

2018

Ottin Pecchio, G. (2018). Oralidad y escritura compartida en la alfabetización inicial. Estudio en un contexto multilingüe. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. UAB. Codirected by C. Escobar Urmeneta & Ana Teberosky Coronado (UB). 26/10/2018

2016

Torras Vila, B. (2016). The role of student-teachers’ imagined identities in their investments in English in an “Integrating Content and Language in Higher Education” (ICLHE) Catalan pre-service teacher education context. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. UAB. Codirected by N. Evnitskaya & C. Escobar Urmeneta. 29/11/2016

Denissenko, A. (2016). L’Adquisició del rus com a llengua estrangera en un context d’instrucció formal a l’aula: complexitat, correcció i fluïdesa i ús del cas en la producció escrita. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, UPF. Codirected by C. Perez-Vidal & N. Evnitskaya.

2015

Dulsat Ortíz, C. (2015). Les resistències en la formació a distància dels tècnics esportius de la RFEP. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, UAB. Directed by I. Álvarez Cánovas. 4/12/2015

2014

Sánchez Sola, A. (2014). Enseñar inglés a futuros maestros mediante el chat pedagógico: estudio de la reparación y las estrategias comunicativas e interactivas entre aprendices de lengua. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, UAB. 06/10/2014. Co-directed by C. Escobar Urmeneta & M. Trenchs Parera. 06/10/2014

2013

Sáez, S. (2013). Análisis de metáforas en educación para la salud. Un recurso pedagógico. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, UAB. Directed by I. Álvarez Cánovas. 28/11/2013.

2012

Evnitskaya, N. (2012). Talking science in a second language: The interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, UAB. Directed by C. Escobar Urmeneta. 10/10/2012

Wilson, A. E. (2012). Language Learning Motivation and Attitudes among Immigrant Background Students. Departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, UAB. Directed by Mercè Bernaus. 16/03/2012.