Projecte I+D+i 2021-2024

Observació entre iguals com a desenvolupament professional docent: Cap a una cultura col·laborativa a centres de primària i secundària (PeerObserv)

El GRAI participa activament en la recerca Observació entre iguals com a desenvolupament professional docent: Cap a una cultura col·laborativa a centres de primària i secundària (PeerObserv), finançada pel Ministeri de Ciència i Innovació (Ref. PID2020-113719RB-I00).
L’observació entre iguals (OEI) és un procés que es porta a terme entre parelles de docents que acorden observar-se mútuament en la seva acció a l’aula per a, posteriorment, donar i rebre un feedback constructiu per a la reflexió i millora de la pràctica docent.
En aquest projecte ens proposem analitzar l’efectivitat de l’OEI i oferir recursos per a la seva aplicació. L’objectiu últim és ajudar en la creació d’una cultura col·laborativa que promogui l’aprenentatge entre iguals.
En aquest estudi hi participen investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universitat de les Illes Balears, així com també un elevat nombre de docents de primària i de secundària gràcies al recolzament de dues conselleries d’educació (Generalitat de Catalunya —en el marc de la Xarxa de Competències Bàsiques— i Govern de les Illes Balears).

Podeu trobar informació completa sobre la recerca, amb resultats (articles, comunicacions i informe final de resultats), a https://www.observacioentreiguals.com/

I podeu consultar a l’enllaç següent el web que la Xarxa de Competències dedica a l’OEI: https://sites.google.com/xtec.cat/observacioentreiguals/.