Aprensenyar al Raval Viver d’Aprenentatge Comunitari (AEIRaval) i GRAI Podeu veure també el vídeo del curs anterior (20-21) fent clic aquí. Viver d’Aprenentatge Comunitari VAC 360 – Curs 21-22 El projecte VAC segueix actiu aquest curs 2021-2022. Actualment, el projecte pretén donar continuïtat als avenços aconseguits en la utilització del programa Llegim en parella en les dues fases anteriors (1a fase: 2016-17 i 2a fase: 2017-19) i contribuir a la seva consolidació des de la Perspectiva de l’Educació a Temps Complet i en coherència amb els eixos de treball i accions del Pla d’Educació de Ciutat Vella (2019-23). En aquesta línia, des del GRAI estem realitzant accions de formació, modelatge i acompanyament en el desenvolupament del programa educatiu Llegim en parella, en format presencial i semi-presencial, a l’equip educatiu que hi participa. Enguany, per la situació de pandèmia, cap centre educatiu ha pogut incorporar-se al projecte. El desenvolupament de la proposta es fa en dos grups d’edats: infants i adolescents i les seves famílies. La proposta actual inclou un pla de seguiment i recerca en què es recullen dades de comprensió lectora, d’autoconcepte lector i de participació de tots els agents implicats: infants i adolescents, famílies i educadores; per tal de poder fer un informe final, a partir de l’evidència científica, amb els resultats assolits durant aquest curs. A les sessions de seguiment que estem fent hem pogut observar que la selecció de parelles que participen en el projecte estan molt motivades i mostren interès a millorar la seva comprensió lectora, sobretot el grup d’adolescents.
Aprensenyar: Com podem oferir oportunitats als nostres estudiants perquè aprenguin ensenyant els seus companys Aquesta proposta neix de la col·laboració amb l’AEIRaval, en el marc d’un projecte on es pretén formar educadors dels espais de suport i professorat dels dos centres de secundària de la zona. Justificació La creació d’espais educatius de qualitat –siguin formals o no– requereix transformar-los en comunitats d’aprenents on els alumnes –o els joves que hi participen– aprenen no només de l’adult (professor o monitor), sinó també de l’ajuda mútua que s’ofereixen. En aquests contextos, el rol de l’adult no es limita a transmetre informació als joves passius, sinó que organitza les interaccions entre ells, per tal que puguin aprendre –i ensenyar-se– mútuament. El projecte pretén estimular la creació de situacions educatives –tant en els espais d’acompanyament comunitari com en les aules de l’institut– que promoguin l’aprenentatge entre iguals, a través de rebre ajudes pedagògiques dels companys i d’oferir-ne, en el que anomenem aprensenyar o aprendre ensenyant.
L’objectiu
Metodologia
Proposta de formació presentada per:
VAC (Viver d’Aprenentatge Comunitari) és un projecte de: |
|