Investigadores del GREP

Les investigadores del GREP són persones de reconegut prestigi dins del camp de la Psicomotricitat i de la Recerca educativa. En formen part com a professores de la UAB.

Lurdes Martínez-Mínguez

Dona, filla, germana, mare, amiga i companya. Mestra, Pedagoga, Doctora en Ciències de l’Educació. Quan feia el Postgrau en Educació Física vaig sentir la necessitat de formar-me com a psicomotricista a la UAB. Sóc una enamorada de la psicomotricitat i tot el que aporta als infants i als adults durant la seva formació inicial, continuada i desenvolupament professional. Imparteixo docència a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB en el Grau en Educació Infantil, El Postgrau en Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys i en l’especialitat d’Art, Cos i Moviment del Màster Universitari de Recerca en Educació. Actualment sóc professora agregada, coordino el Grup de Recerca en Educació Psicomotriu, i dirigeixo tesis doctorals i el mateix Postgrau en el que em vaig formar com a psicomotricista i hi imparteixo classes.

Carolina Nieva Boza 

Mestra d´Educació Física, Psicomotricista, Pedagoga i Doctora en Activitat Física, Educació Física i Esport. He estat treballant a escoles d’infantil i primària durant 19 anys;  el 2010 vaig començar a treballar com a professora associada a la Universitat de Barcelona (UB) i des del 2017 estic treballant a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment soc professora lectora del Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Facultat de Ciències de l’Educació (UAB). Imparteixo classes al Grau en Educació Infantil, al Màster Oficial de Recerca en Educació (MURE) en l’especialitat de “Art, Cos i Moviment” i al Postgrau de Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys. A més, estic codirigint tesis doctorals sobre temàtiques relacionades amb l’educació infantil, l’educació corporal i psicomotriu i el joc. Les meves línies de recerca són: formació del professorat, avaluació formativa, psicomotricitat, educació física, inclusió, perspectiva de gènere i interculturalitat.

Maria del Carmen González André

Sóc mestra d’Educació Infantil, Pedagoga, psicomotricista i Doctora en Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona. 

La meva passió i vocació per l’educació s’ha anat modelant amb la formació i el pas dels anys, però des que vaig descobrir la psicomotricitat, la meva pràctica ha estat centrada en el cos i en el moviment. Primer de tot partint del meu propi treball personal i principalment amb l’exercici de la reflexió de la pròpia pràctica, d’aquí el meu interès per la recerca, fet que em va portar a concretar la tesi doctoral comptant amb la direcció de la Dra. Lurdes Martínez Mínguez. Altrament, els anys d’experiència en l’escola, a segon cicle d’Educació Infantil i cicle mitjà de primària, m’han permès aprofundir en el coneixement dels infants i intervenir educativament des de l’expressió corporal i la psicomotricitat amb la intenció d’afavorir el seu desenvolupament integral. 

Actualment, sóc professora associada en la Universitat Autònoma de Barcelona, en el Grau d’Educació Infantil, així com en la Universitat de Barcelona, en el Grau d’Educació Infantil, la Menció de Psicomotricitat i Expressió i en el Màster d’Activitat Física. I aquest any m’estreno com a membre del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la Universitat Autònoma de Barcelona. 

Maite Mas Parera

Llicenciada i Doctora en Psicologia per la UAB. Coordino i dirigeixo una Escola Bressol Can Serra (centre referent de la Xarxa de Transformació Educativa). Professora Associada de la UAB on realitzo la meva docència en el Grau d’Educació Infantil. Faig assessoraments a escoles bressol per l’ICE de la UAB i la meva recerca sempre s’ha centrat en la primera infància i en crear espais d’expressió de qualitat a l’escola.

Francesc Porta Martínez

Diplomat en Educació Física per la UdG, Postgrau d’Especialistes en Psicomotricitat i Postgrau en Teràpia Psicomotriu per la URL, Màster de Recerca en Educació per la UAB i Doctor en Educació per la UAB. 

Soc professor associat a la UAB on he estat tutor de pràcticums i també he acompanyat a les estudiants en l’elaboració dels seus TFG, tots ells del Grau d’Educació Infantil. També he estat professor col·laborador al Postgrau d’Especialistes en Psicomotricitat de la URL i professor col·laborador tutoritzant els TFG d’alumnes del Grau d’Educació Primària de la UIC.  

Actualment soc membre del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu i director i psicomotricista d’una escola pública de Barcelona. 

He escrit articles en revistes i alguns capítols de llibres relacionats amb la psicomotricitat.  

Mar Pérez Martín

Soc la Mar Pérez mestra d’Ed. Infantil, Professora Associada de la UAB, col·laboradora del Postgrau en Desenvolupament Psicomotriu  i membre del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu d’aquesta mateixa universitat. 

La meva trajectòria professional ha estat sempre lligada a la petita infància i a fer visible el 0 –3, convençuda de que aquesta és una de les etapes més importants a la vida de les persones. A l’actualitat treballo al CEIF Joaquim Blume, una escola bressol situada en el municipi barceloní de Sabadell i de la que soc la Directora pedagògica des de l’any 2015. 

Paco Cortés Ferrero

Soc psicomotricista, mestre d’Educació Física, Investigador de recerca educativa i professor associat a la UAB.

En l’àmbit de l’Educació Física, he estat membre de Tribunal del Concurs d’Oposicions en el cos de mestres d’Educació Física i corrector-col·laborador en el text del currículum vers l’Educació Física. 

En l’àmbit escolar tinc experiència en centres públics, tant com a tutor d’Educació Infantil com d’Educació Primària. Paral·lelament he exercit també com especialista d’Educació Física i Psicomotricitat. Actualment formo part del Cicle Inicial i també intervinc en el cicle d’Educació Infantil, sent l’encarregat de fer el pas gradual i progressiu de la Psicomotricitat cap a l’Educació Física. 

Pel que fa a l’àmbit universitari, dirigeixo TFG i des del 2020 imparteixo l’assignatura optativa de Joc i Moviment en Educació Infantil a la UAB.

En l’àmbit de la Recerca he format part com a investigador de suport en el Projecte ARMIF, el qual tenia l’objectiu de millorar la formació inicial docent des de quatre diferents universitats.

Pel que fa a la relació Universitat-Escola, col·laboro com a tutor de pràctiques del Postgrau de Desenvolupament Psicomotor, a més de co-tutoritzar grups d’estudiants en l’assignatura: “Educació Psicomotriu en els centres d’Educació infantil” del Grau d’Educació Infantil de la UAB, amb l’objectiu de dur a terme sessions psicomotrius en contextos reals.

Col·laboradors i col·laboradores del GREP

Els col•laboradors són persones de reconegut prestigi dins del camp de la Psicomotricitat i de la Recerca educativa. En formen part altres professors de la UAB, d’altres Universitats i mestres en actiu de diferents escoles catalanes que estan formades, imparteixen i vetllen per la qualitat de la Psicomotricitat:

Lídia Esteban Ruiz

Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació i Màster en Psicomotricitat per la UB. Cinc anys de formació en Teràpia Familiar Sistèmica i en Pedagogia Sistèmica. 

Jubilada “activa” des del 1 de setembre de 2016. Fins aquesta data, mestra de l’escola El Martinet de Ripollet (hi vaig treballar 12 anys) i anteriorment mestra de l’escola Patufet-Sant Jordi de l’Hospitalet (durant 25 anys aproximadament). Membre de l’equip directiu de les dues escoles al llarg de 20 anys. 

Els darrers 4 cursos, he estat professora associada de la UB. Departament d’Expressió Corporal i Musical. 

També he participat, en diferents moments, com a professora d’alguns dels seminaris del Postgrau de Desenvolupament Psicomotor de la UAB, en el Grup de Recerca en Educació Psicomotriu i en diverses Jornades de Reflexió i Recerca organitzades per aquest mateix grup. De fet des de que vaig acabar el màster de psicomotricitat que he continuat interessada per aquesta disciplina, que va més enllà de la pràctica concreta. 

He participat en diferents moments en publicacions pedagògiques (revistes i llibres), espais de formació organitzats per diferents institucions educatives i altres grups de recerca.

Núria Franch i Batlle 

Mestra, psicopedagoga i psicomotricista. Inicialment vaig treballar durant anys en centres d’educació especial, més endavant com a professora de Desenvolupament Psicomotor a la Universitat de Vic. 

També com a psicomotricista en l’àmbit educatiu i en la formació de psicomotricistes a diferents països, per compartir coneixements i transmetre el valor de la Psicomotricitat.   

Em vaig formar com a psicomotricista amb diferents professors, entre altres, A. Lapierre i a la Société Française d’Éducation et de Rééducation Psychomotrices.  

Actualment col·laboro amb el Grup de Recerca en Desenvolupament Psicomotriu de la UAB.

Estrella Masabeu Tierno

Vaig conèixer la psicomotricitat quan a l’any 1977 cursava la diplomatura de mestra especialista en educació preescolar a la UAB i vaig aprofundir la formació a Escola d’Expressió i Psicomotricitat de l’Ajuntament de Barcelona (EMEIP). 

He treballat com a psicomotricista en l’àmbit educatiu i terapèutic, he col·laborat en la formació de psicomotricistes i he estat des dels inicis participant i col·laborant amb les associacions de psicomotricistes. 

Des de l’any 2003 sóc la presidenta de la Federación de Asociaciones de Psicomotricistas del Estado Español (FAPee) i  a com a tal, delegada al Fòrum Europeo de Psicomotricitat (FEP).

Laura Moya Prados

Soc Mestra d’Educació Infantil (UAB), Psicomotricista (UAB), Psicopedagoga (UB) i hecursat el Màster Universitari de Recerca en Educació en l’Especialitat d’Art, Cos i Moviment (UAB). Actualment soc doctoranda del programa de “Doctorat Interuniversitari de Psicologia de l’Educació” a la UAB i la meva Tesis Doctoral tracta sobre la corporeïtat dels i les mestres d’Educació Infantil.

En l’actualitat treballo com a mestra i psicomotricista a l’Escola Agustí Bartra de Terrassa, on soc psicomotricista al cicle d’Educació Infantil.
Durant 6 anys vaig ser docent del Grau d’Educació Infantil de la UAB, on vaig acompanyar a futurs/es mestres en la seva formació en l’àmbit de la Psicomotricitat.

Del 2015 al 2022 he sigut coordinadora del Postgrau en “Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys” de la UAB. En aquesta formació també vaig ser docent (seminaris “Bases metodològiques de l’Educació Psicomotriu” i “El joc com a eina d’intervenció en
psicomotricitat”) i “psicomotricista de pràctiques” acollint estudiants en el meu centre educatiu.

Les meves línies de recerca es dirigeixen principalment a l’avaluació formativa i compartida en l’Educació Superior. I, també, a la formació dels/les mestres d’educació infantil i dels/les psicomotricistes pel que respecta a les seves competències professionals psicomotrius i la seva formació corpòria.

Ana Caterina Neves Menezes

Llicenciada en Teatre i Máster en teatre i Comunitat El meu primer contacte amb la psicomotricitat va ser l’any 2019, quan vaig començar la investigació per a la meva tesi doctoral, dirigida per la Dra. Carolina Nieva Boza i la Dra. Lurdes Martínez Mínguez.

Aquesta investigació se centra en la rellevància del joc simbòlic i el joc dramàtic al segon cicle d’educació infantil.
 
El meu interès per aprofundir coneixements i experiències a l’àrea de la psicomotricitat em va portar al Diplomat d’Especialització en Desenvolupament Psicomotriu 0-8 anys al que actualment curso.
 
A més, sóc professora de la Universitat de Barcelona al Grau en Educació Infantil i becària Predoctoral (Fundação para a Ciência e a Tecnologia – Portugal).

Josep Rota Iglesias

Soc psicòleg i psicomotricista, amb molts anys de dedicació professional en el camp de la psicomotricitat tant educativa com terapèutica. I amb una dilatada experiència, des de la dècada dels anys 80, en la formació de psicomotricistes en diferents contextos: ASEFOP, Escola d´expressió municipal de Barcelona “Carme Aymerich”, AEC, postgraus i màsters universitaris a Catalunya i a la resta de l’estat espanyol). 

Actualment, acompanyo a professionals psicomotricistes en espais de supervisió. 

Dolors Rovira Ventura

Mestra d’Ed. Infantil, EE, psicomotricista i terapeuta psicomotriu. Col·laboro com a tutora al Postgrau del Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 anys, també formo part  del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu de la UAB.  Estic vinculada a la UB pel que fa al Postgrau Psicomotor. 

En aquests moments treballo a l’escola Nostra Llar de Sabadell en l’especialitat de mestra d’atenció a la diversitat i, la Pràctica Psicomotriu té un pes tan important per a la inclusió com pel treball corporal i relacional d’aquests infants. Participo en el centre Kairós psicomotriu de terapeuta en alguns grups des dels inicis. 

Sergi Vallverdú Martínez

Mestre, especialista d’Educació Física i Psicomotricista. Actualment, doctorand del Programa de Doctorat en Educació per la Universitat Autònoma de Barcelona. La tesi doctoral, dirigida per la Dra. Lurdes Martínez Mínguez, va enfocada a dissenyar un projecte d’iniciació esportiva basant-se en un enfocament metodològic psicomotriu i posteriorment analitzar el seu impacte en el perfil psicomotor i la percepció de competència i motivació en infants de 10 a 12 anys.

Paral·lelament, des de l’any 2018 he estat treballant com a tutor i especialista d’Educació Física i Psicomotricitat amb grups d’Educació Infantil tant del 1r com del 2n cicle i d’Educació Primària, on a la vegada he tingut l’oportunitat de co-tutoritzar grups i estudiants del projecte PAPCo-T.

Així mateix, des de l’any 2024 m’he introduït en la recerca psicomotriu a través del Grup de Recerca en Educació Psicomotriu “GREP”, així com en la docència universitària com a professor del Departament de Didàctiques Aplicades de la Universitat de Barcelona, on imparteixo diverses assignatures referents a la menció d’Educació Física del Grau d’Educació Primària.

Mònica Santos Boixadera

Psicomotricista i Diplomada en Magisteri  d’educació física per la Universitat Autònoma de Barcelona. En actiu com a mestra i Psicomotricista a l’escola pública des de fa gairebé vint anys. Les meves classes tenen com a pilars essencials l’educació emocional (tracte i acompanyament), l’enfoc de la psicomotricitat vivenciada i una metodologia basada en l’aprenentatge cooperatiu. Compagino la meva vida laboral, amb la familiar i l’esport, aquests tres àmbits de la vida m’apassionen. Intento gaudir i aprendre de les situacions i les persones que es van creuant pel meu camí per donar-li sentit a la vida.

He sigut tutora de pràctiques d’estudiants de la menció d’educació física, tutora de Pràcticum del Postgrau en educació psicomotriu d’infants de 0 a 8 anys de la UAB en vàries ocasions i també Co-tutora al centre del PAP-Co-T,  acompanyant les estudiants durant les seves intervencions a l’escola per l’assignatura d’educació corporal i psicomotriu en els centres d’educació infantil II del Grau d’infantil de la UAB.

Actualment he passat a formar part del GREP com a membre col·laboradora, experiència que entomo amb il·lusió i ganes de seguir creixent.