EARLY ADVERSITY EXPERIENCES & WELLBEING AT SCHOOL
This training module provides materials for teacher training on key issues in the schooling of children and adolescents who have experienced early adversity. Its contents include theoretical foundations and evidence-based approaches, but also a range of practical exercises and case studies. Its seven teaching units can be used as a whole or selectively. Visual support for lessons is also provided.
Slides:
Unit 1: Child protection systems and the school.
Unit 2.1: The school as a community: A whole approach on wellbeing / The importance of intersectionality in achieving educational equity.
Unit 2.2: The school as a community: How to develop inclusive schools where everyone counts.
Unit 3: Adverse Childhood Experiences
Unit 4: Connection between well-being and learning
Unit 5.1: From behaviour policies to a relational approach: How to develop inclusive schools where.
Unit 5.2: From behaviour policies to a relational approach: Working with parents/caregivers.
Unit 5.3: From behaviour policies to a relational approach.
Unit 6: The child’s story at school
ADVERSIDAD TEMPRANA Y BIENESTAR EN LA ESCUELA
Este módulo de formación ofrece materiales para la formación de profesorado en cuestiones fundamentales para la escolarización de niños, niñas y adolescentes que han sufrido adversidades tempranas. Su contenido incluye fundamentos teóricos y pero también una serie de ejercicios prácticos y estudios de casos. Los contenidos de sus seis unidades didácticas pueden utilizarse en su conjunto o de forma selectiva. También se proporcionan diapositivas de apoyo visual.
Diapositivas:
Unidad 1: El sistema de protección infantil y el sistema educativo.
Unidad 2.1: La escuela como comunidad: La escuela integral y la comunidad educativa / La equidad en el sistema educativo.
Unidad 2.2: La escuela como comunidad.
Unidad 3: Experiencias de adversidad temprana.
Unidad 4: Conexión entre bienestar y aprendizaje.
Unidad 5.1: Del enfoque conductual al enfoque relacional: El desarrollo de escuelas inclusivas.
Unidad 5.2: Del enfoque conductual al enfoque relacional: La colaboración con familias y personas cuidadoras de referencia.
Unidad 5.3: Del enfoque conductual al enfoque relacional: comportamientos sexualizados y abuso sexual.
Unidad 6: Las historias personales en la escuela.
ESPERIENZE DI AVVERSITÀ PRECOCI E BENESSERE A SCUOLA
Questo modulo di formazione fornisce materiali per la formazione degli insegnanti su questioni chiave nella scolarizzazione di bambini e adolescenti che hanno vissuto avversità precoci. Il suo contenuto comprende basi teoriche e una serie di esercizi pratici e casi di studio. I contenuti delle sei unità didattiche possono essere utilizzati nel loro complesso o in modo selettivo. Vengono inoltre fornite diapositive di supporto visivo.
Slides
Unità 1: Sistemi di protezione dei minori e scuola.
Unità 2.1: La scuola come comunità: Un approccio al benessere secondo il modello ‘Whole-School Approach’.
Unità 2.2: La scuola come comunità: L’importanza dell’intersezionalità nel raggiungimento dell’equità educativa.
Unità 3: Esperience avverse durante l’infanzia.
Unità 4: La connessione tra benessere e apprendimento.
Unità 5.1: Dalle politiche di comportamento all’approccio relazionale.
Unità 5.2: Dalle politiche di comportamento all’approccio relazionale: lavorare con i genitori/caregiver.
Unità 5.3: Dalle politiche di comportamento all’approccio relazionale.
Unità 6: La storia del bambino a scuola.
INGRIJPENDE JEUGDERVARINGEN EN WELZIJN OP SCHOOL
Deze opleidingsmodule biedt materiaal voor de opleiding van leerkrachten over belangrijke kwesties in verband met het lesgeven aan kinderen en adolescenten die vroege tegenspoed hebben meegemaakt. De inhoud omvat zowel theoretische grondslagen als een reeks praktische oefeningen en casestudies. De inhoud van de zes onderwijseenheden kan in zijn geheel of selectief worden gebruikt. Er worden ook visuele ondersteuningsdia’s verstrekt.
Slides
Deel 1: Jeugdzorg en de school
Deel 2.1: Een schoolbrede benadering over welzijn
Deel 2.2: Hoe we inclusieve scholen kunnen ontwikkelen waar iedereen meetelt
Deel 3: Adverse jeugdervaringen
Deel 4: Connectie tussen welzijn en leren
Deel 5.1: Van gedragsregels naar een relationele benadering: inclusieve scholen
Deel 5.2: Van gedragsregels naar een relationele benadering: werken met ouders/verzorgers
Deel 5.3: Geseksualiseerd gedrag en kindermisbruik
Deel 6: Het verhaal van het kind op school