Aquesta web recull les intervencions arqueològiques dutes a terme a la ciutat romana de Iulia Libica – actual Llívia, en les quals participa l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de 2013, s’està duent un projecte d’investigació a la zona de les Colomines A, a on es localitza un edifici singular, que s’ha identificat amb el possible fòrum de la ciutat.

Les Colomines (Llívia)

S’està intentant delimitar l’edifici singular en una zona actualment urbanitzada, fent servir nous mètodes (p.e. geofísica, LIDAR) i excavacions puntuals en àrees públiques i privades amb l’objectiu de recuperar, en la mesura del possible, aquest espai.  Les primeres excavacions del jaciment les ha dut a terme l’arqueòleg Jordi Guardia com a part d’una sèrie d’intervencions preventives a la part alta del municipi. Des del 2013, el projecte es completa amb la incorporació de dues institucions de recerca arqueològica com són  l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica i la Universitat Autònoma de Barcelona, amb els seus investigadors: Josep Guitart, Oriol Olesti i Cèsar Carreras.