Llívia (20/04/2022).— El director del programa Iulia Libica, Josep Guitart; el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Llívia, Josep Ramon Rotllant, i el director de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, Josep Maria Palet, han anunciat, aquest matí, 20 d’abril, la signatura del nou conveni, pels pròxims 4 anys (2022-2025), que donarà continuïtat als treballs d’excavació del Fòrum Romà Iulia Libica. El compromís de les administracions -Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona, Ajuntament de Llívia, la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica­- es manté intacte des que l’any 2013 va començar aquest projecte. Cal recordar que ja en una primera etapa de campanyes anuals d’actuacions es va demostrar que en aquest punt de Llívia es conserven les restes del fòrum d’aquesta ciutat antiga que va ser un municipium, capital del poble ceretà i el seu centre religiós, polític i administratiu.

En l’acte s’ha fet la presentació d’un audiovisual promocional de durada breu (3 minuts) que es podrà veure a les xarxes, però que neix de la necessitat de fer arribar als nombrosos visitants que rep Llívia, i topen amb una excavació arqueològica oberta, quina és la significació i objectiu d’aquesta actuació. Una excavació que s’està portant a terme en un dels punts més emblemàtics del conjunt patrimonial de Llívia, al costat de l’església de Santa Maria dels Àngels, proper al Museu de Llívia, i al bell mig del camí cap al Castell.

El guió i direcció de l’audiovisual ha anat a càrrec de Josep Guitart i Cèsar Carreras (ICAC-UAB) i Gerard Cunill (Museu de Llívia). La producció audiovisual ha estat realitzada per Josep Padró i Piedrafita,. La fotografia aèria a càrrec de l’empresa Arqueòlegs.cat. I l’animació i 3D a càrrec de Carles Casanovas.