Publicades les conclusions del II Congrés Internacional d’Història amb Memòria en l’Educació, celebrat a Navarra

Entre el 14 i el 16 de novembre de 2024, més de quatre-cents docents i estudiants de diferents etapes educatives i procedències (10 països i 15 comunitats autònomes de l’Estat espanyol) es van reunir a Pamplona/Iruña per al II Congrés Internacional d’Història amb Memòria en l’Educació, amb la col·laboració de GREDICS. Les conclusions remarquen la […]

Seminari Didàctica Geografia, amb Maria Joao Hortas Barroso

Dimecres 18 de desembre, la professora Maria Joao Hortas Barroso de la Universitat Politècnica de Lisboa imparteix un seminari en el marc del Màster Universitari de Recerca en Educació (MURE) i del Programa de Doctorat d’Educació En el marc del mòdul “La Formació del Pensament Crític, Geogràfic, Històric i Social” la professora Maria Joao ens […]

Ja s’han obert les inscripcions a les XXI Jornades

Ja s’han obert les inscripcions per a les Jornades vinents, que se celebraran del 5 al 8 de febrer.  Enguany, les XXI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials se centraran  en la col·laboració i el treball conjunt entre l’escola i la universitat, i en com des d’aquests espais teixim les relacions entre la innovació i la recerca en l’ensenyament i […]

Taller de recerca: Educació democràtica a Argentina

Ara, taller de recerca per reflexionar sobre l’educació democràtica en Argentina. El professor Miguel Angel Jara exposa: evolució de les lleis educatives, curriculum actual, disseny curricular, horaris i organització escolar. Quin problemes estan sorgint? Discursos de l’odi, negacionismes, desmantellament dels llocs de memòria…

Taller educació democràtica a Argentina

Avui, taller de recerca en didàctica de les ciències socials “La democràcia a l’Argentina avui i l’ensenyament de les ciències socials”, amb el professor Miguel Ángel Jara de la Universidad Nacional de Comahue. És una activitat formativa dins el marc del programa de Doctorat en Educació i el Màster Universitari de Recerca en Educació.

L’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips

L’alumnat de l’assignatura “Ensenyar Ciències Socials amb Perspectiva de Gènere” va inaugurar dijous l’exposició artística “l’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips”.  A través de l’expressió artística com a format comunicatiu que ens permet no només expressar, sinó també transformar, vam esquerdar tabús i estereotips que condicionen experiències personals i col·lectives i que formen […]

Antoni Santisteban rep el premi a l’excel·lència docent

El professor de didàctica de les ciències socials, Antoni Santisteban Fernández, en el marc de la inauguració del curs 2024-2025, el premi a l’excel·lència docent 2023. Des del Departament en general, i de la unitat de DCS en concret, ens congratulem del merescut premi que reconeix la trajectòria docent d’en Santi (com el coneixem majoritàriament). […]

Tesis María Alejandra Rojas Flores

María Alejandra Rojas Flores defensa la seva tesi doctoral sobre Literacidad crítica digital a través del análisis de narraciones históricas en redes sociales. María Alejandra Rojas Flores va defensar la seva tesi doctoral titulada “Literacidad crítica digital a través del análisis de narraciones históricas en redes sociales. Un estudio de casos en escuelas chilenas”. Tesi […]

Tesis de Sebastián Quintana Susarte

Sebastián Quintana Susarte va defensar la seva tesi titulada “Análisis del discurso ideológico en la educación ciudadana chilena: currículum y pensamiento del profesorado” La tesi d’en Sebastián titulada “Análisis del discurso ideológico en la educación ciudadana chilena: currículum y pensamiento del profesorado”, codirigida pel Dr. Antoni Santisteban Fernández i el Dr. Gustavo González Valencia. Aquest […]

XII Jornada de presentació de línies de recerca en DCS, 2024

Avui, 21 d’octubre de 2024, celebrem la XII Jornada de presentació de les línies de recerca en didàctica de les ciències socials. Professorat de GREDICS, doctors i doctores, i doctorands i doctorandes compartim l’experiència en recerca amb estudiants del Màster Universitari en Recerca en Educació. Temàtiques, preguentes, línies, objectius, metodologies, paradigmes, compromisos, reflexions… Conversa sobre […]