Comencen les XXI Jornades

Aquest dimecres 5 de febrer hem inaugurat les XXI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials.  La conversa entre la Pilar Benejam i la Neus González-Monfort ha donat el tret de sortida amb paraules plenes de memòria, experiència, crítica, reivindicació i esperança.  Durant els propers dies les Jornades ens permetran posar en […]

Conveni signat per a la publicació de la revista “Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de investigación”

El passat 24 de gener de 2025 es va acabar de signar el Conveni de col·laboració entre la UAB, la UB i l’AUPDCS per a la publicació de la revista Enseñanza de las Ciencias Sociales. Revista de investigación. La revista torna així al conveni original entre les tres entitats per donar un nou impuls a […]

Publicat el nou número d’Enseñanza de las Ciencias Sociales

Ja està disponible el número 22 d’Enseñanza de las Ciencias Sociales, corresponent a l’any 2024. Aquesta nova edició inclou una rica varietat d’articles centrats en la recerca i la didàctica de les ciències socials, amb l’objectiu d’enriquir el debat a l’àrea. Podeu consultar el contingut complet d’aquest número a través del portal oficial de la […]

Programa definitiu de les XXI Jornades

Ja podeu consultar el programa definitiu de les XXI Jornades, que celebrarem del 5 al 8 de febrer. Encara sou a temps d’inscriure-us-hi! Comença el compte enrere per la celebració de les XXI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials. Del 5 al 8 de febrer, podrem compartir experiències i recerques per […]

Publicades les conclusions del II Congrés Internacional d’Història amb Memòria en l’Educació, celebrat a Navarra

Entre el 14 i el 16 de novembre de 2024, més de quatre-cents docents i estudiants de diferents etapes educatives i procedències (10 països i 15 comunitats autònomes de l’Estat espanyol) es van reunir a Pamplona/Iruña per al II Congrés Internacional d’Història amb Memòria en l’Educació, amb la col·laboració de GREDICS. Les conclusions remarquen la […]

Seminari Didàctica Geografia, amb Maria Joao Hortas Barroso

Dimecres 18 de desembre, la professora Maria Joao Hortas Barroso de la Universitat Politècnica de Lisboa imparteix un seminari en el marc del Màster Universitari de Recerca en Educació (MURE) i del Programa de Doctorat d’Educació En el marc del mòdul “La Formació del Pensament Crític, Geogràfic, Històric i Social” la professora Maria Joao ens […]

Ja s’han obert les inscripcions a les XXI Jornades

Ja s’han obert les inscripcions per a les Jornades vinents, que se celebraran del 5 al 8 de febrer.  Enguany, les XXI Jornades Internacionals de Didàctica de les Ciències Socials se centraran  en la col·laboració i el treball conjunt entre l’escola i la universitat, i en com des d’aquests espais teixim les relacions entre la innovació i la recerca en l’ensenyament i […]

Taller de recerca: Educació democràtica a Argentina

Ara, taller de recerca per reflexionar sobre l’educació democràtica en Argentina. El professor Miguel Angel Jara exposa: evolució de les lleis educatives, curriculum actual, disseny curricular, horaris i organització escolar. Quin problemes estan sorgint? Discursos de l’odi, negacionismes, desmantellament dels llocs de memòria…

Taller educació democràtica a Argentina

Avui, taller de recerca en didàctica de les ciències socials “La democràcia a l’Argentina avui i l’ensenyament de les ciències socials”, amb el professor Miguel Ángel Jara de la Universidad Nacional de Comahue. És una activitat formativa dins el marc del programa de Doctorat en Educació i el Màster Universitari de Recerca en Educació.

L’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips

L’alumnat de l’assignatura “Ensenyar Ciències Socials amb Perspectiva de Gènere” va inaugurar dijous l’exposició artística “l’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips”.  A través de l’expressió artística com a format comunicatiu que ens permet no només expressar, sinó també transformar, vam esquerdar tabús i estereotips que condicionen experiències personals i col·lectives i que formen […]