GREDICS presenta el Call for Papers del número especial “Civic Education in the Digital Age” a la revista Social Sciences (SJR Q2)

Els investigadors del grup GREDICS Jordi Castellví i Antoni Santisteban coordinen el número especial Civic Education in the Digital Age a la revista internacional Social Sciences (MDPI). Aquesta edició convida la comunitat acadèmica a presentar aportacions que analitzin com l’educació cívica pot respondre als reptes i oportunitats que planteja el món digital. L’objectiu del monogràfic […]

Inscripció a microcredencials sobre Educació Crítica i Democràtica

Ja estan obertes les inscripcions a les 6 microcredencials on line que ofereix el grup GREDICS sobre com fomentar una educació crítica i democràtica des de la Didàctica de les Ciències Socials. Es tracta de formacions certificades per la @uabbarcelona i subvencionades en un 70%. Més informació i inscripcions a https://www.uab.cat/web/estudis/microcredencials-uab-1345926274171.html

Obertes les inscripcions per Educació Global contra la Xenofòbia: Intercanvi de bones pràctiques en la formació inicial del professorat

Us animem a inscriure-vos a aquest esdeveniment, organitzat pel Comitè Català de l’ACNUR en col·laboració amb la Fundació Solidaritat UB els dies 22 i 23 d’octubre de 2025. L’acte reunirà representants d’universitats de Catalunya i Jordània, així com d’institucions i organitzacions educatives nacionals i internacionals. La inscripció, l’assistència i els àpats són gratuïts, i romandrà oberta fins al divendres 17 d’octubre de […]

Defensa de la tesi de Francisca Díaz Zuñiga

Francisca Díaz Zuñiga va defensar la seva tesi doctoral Las relaciones entre la enseñanza de la historia reciente de Chile y la formación ciudadana en sexto básico, dirigida per la Dra. Neus González Monfort i el Dr. Antoni Santisteban Fernández, de la Universidad Autónoma de Barcelona, i pel Dr. David Andrés Aceituno Silva, de la […]

Formació en línia sobre pensament crític en la societat digital

El Servei Educatiu del Vallès Occidental VI organitza una formació en línia titulada “Formar el Pensament Crític en la Societat Digital”, a càrrec de Jordi Castellví, membre de GREDICS. El curs, pensat per a diferents nivells educatius, proposa un enfocament pràctic per desenvolupar competències crítiques en l’alumnat, com la capacitat de qüestionament, l’anàlisi d’imatges, la […]

Presentació de la recerca d’Olga Lucía Celis Arias al GREDICS

Avui hem tingut el plaer de rebre la visita d’Olga Lucía Celis Arias, investigadora de la Universidad Tecnológica de Pereira (Colòmbia) i doctoranda en Didàctica de les Ciències Socials. Celis ens ha presentat la seva recerca “Representaciones Sociales en la Enseñanza de Conflictos Juveniles: juventud, conflicto y arte como pedagogía para la paz”, on analitza […]

XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, 2026

XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials: La Formació del Pensament Crític en la Societat de la Desinformació Del 4 al 6 de febrer de 2026, celebrarem les XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de […]

Mariona Massip, de GREDICS, participa a la presentació del projecte Aiguacció

El passat dimecres 18 de juny es va presentar el material educatiu Aiguacció al Museu del Ter de Manlleu, elaborat per membres de la Universitat de Vic i del Museu del Ter. Mariona Massip Sabater, companya de GREDICS, va participar de l’acte amb una conferència sobre les perspectives ecosocials sobre problemes socioambientlas en educació, com a marc […]

Curs universitari sobre educació financera per a mestres de primària

Un equip de professorat de la Facultat d’Economia de la Universitat de Barcelona i de la Facultat d’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona ha dissenyat un curs universitari d’educació financera adreçat específicament a mestres d’educació primària. Aquest curs neix de la constatació que els continguts d’economia i finances sovint queden desatesos en la formació […]