Ara, taller de recerca per reflexionar sobre l’educació democràtica en Argentina. El professor Miguel Angel Jara exposa: evolució de les lleis educatives, curriculum actual, disseny curricular, horaris i organització escolar. Quin problemes estan sorgint? Discursos de l’odi, negacionismes, desmantellament dels llocs de memòria…
Avui, taller de recerca en didàctica de les ciències socials “La democràcia a l’Argentina avui i l’ensenyament de les ciències socials”, amb el professor Miguel Ángel Jara de la Universidad Nacional de Comahue. És una activitat formativa dins el marc del programa de Doctorat en Educació i el Màster Universitari de Recerca en Educació.
L’alumnat de l’assignatura “Ensenyar Ciències Socials amb Perspectiva de Gènere” va inaugurar dijous l’exposició artística “l’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips”. A través de l’expressió artística com a format comunicatiu que ens permet no només expressar, sinó també transformar, vam esquerdar tabús i estereotips que condicionen experiències personals i col·lectives i que formen […]
El professor de didàctica de les ciències socials, Antoni Santisteban Fernández, en el marc de la inauguració del curs 2024-2025, el premi a l’excel·lència docent 2023. Des del Departament en general, i de la unitat de DCS en concret, ens congratulem del merescut premi que reconeix la trajectòria docent d’en Santi (com el coneixem majoritàriament). […]
María Alejandra Rojas Flores defensa la seva tesi doctoral sobre Literacidad crítica digital a través del análisis de narraciones históricas en redes sociales. María Alejandra Rojas Flores va defensar la seva tesi doctoral titulada “Literacidad crítica digital a través del análisis de narraciones históricas en redes sociales. Un estudio de casos en escuelas chilenas”. Tesi […]
Sebastián Quintana Susarte va defensar la seva tesi titulada “Análisis del discurso ideológico en la educación ciudadana chilena: currículum y pensamiento del profesorado” La tesi d’en Sebastián titulada “Análisis del discurso ideológico en la educación ciudadana chilena: currículum y pensamiento del profesorado”, codirigida pel Dr. Antoni Santisteban Fernández i el Dr. Gustavo González Valencia. Aquest […]
Avui, 21 d’octubre de 2024, celebrem la XII Jornada de presentació de les línies de recerca en didàctica de les ciències socials. Professorat de GREDICS, doctors i doctores, i doctorands i doctorandes compartim l’experiència en recerca amb estudiants del Màster Universitari en Recerca en Educació. Temàtiques, preguentes, línies, objectius, metodologies, paradigmes, compromisos, reflexions… Conversa sobre […]
Data d’inici: 15-10-2024 Data de tancament: 15-03-2025 Publicació: Octubre de 2025 Presentem el segon monogràfic de la revista Enseñanza de las Ciencias Sociales, que té com a objectiu plantejar els reptes de l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials en contextos de diversitat, amb la finalitat d’acabar amb les exclusions d’agents socials, especialment aquelles persones històricament […]
Dilluns 7 d’octubre es va celebrar el Dia de l’Educació Financera. El projecte “Curs d’Educació Financera per a Mestres d’Educació Primària” (o Curso de Educación Financiera para Profesorado de E.Primaria) hi ha estat reconegut amb el premi de Finanzas para Todos. La Mariona Massip, co-coordinadora del curs, va anar a recollir el premi a Madrid, […]
El novembre de 2022 es va celebrar a Pamplona/Iruña el I Congrés Internacional Història amb Memòria en l’Educació a partir d’una doble convicció: que és necessari garantir la transmissió de la memòria democràtica del nostre passat recent traumàtic —el període de la Segona República, Guerra Civil, franquisme i transició democràtica— a les generacions més joves […]