Taller de recerca: Educació democràtica en Argentina

Ara, taller de recerca per reflexionar sobre l’educació democràtica en Argentina. El professor Miguel Angel Jara exposa: evolució de les lleis educatives, curriculum actual, disseny curricular, horaris i organització escolar. Quin problemes estan sorgint? Discursos de l’odi, negacionismes, desmantellament dels llocs de memòria…

Taller de recerca sobre educació democràtica a Argentina

Avui, taller de recerca en didàctica de les ciències socials “La democràcia a l’Argentina avui i l’ensenyament de les ciències socials”, amb el professor Miguel Ángel Jara de la Universidad Nacional de Comahue. És una activitat formativa dins el marc del programa de Doctorat en Educació i el Màster Universitari de Recerca en Educació.

L’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips

L’alumnat de l’assignatura “Ensenyar Ciències Socials amb Perspectiva de Gènere” va inaugurar dijous l’exposició artística “l’art de trencar tabús, l’art de trencar estereotips”.  A través de l’expressió artística com a format comunicatiu que ens permet no només expressar, sinó també transformar, vam esquerdar tabús i estereotips que condicionen experiències personals i col·lectives i que formen […]

Antoni Santisteban rep el premi a l’excel·lència docent

El professor de didàctica de les ciències socials, Antoni Santisteban Fernández, en el marc de la inauguració del curs 2024-2025, el premi a l’excel·lència docent 2023. Des del Departament en general, i de la unitat de DCS en concret, ens congratulem del merescut premi que reconeix la trajectòria docent d’en Santi (com el coneixem majoritàriament). […]

Tesis María Alejandra Rojas Flores

María Alejandra Rojas Flores defensa la seva tesi doctoral sobre Literacidad crítica digital a través del análisis de narraciones históricas en redes sociales. María Alejandra Rojas Flores va defensar la seva tesi doctoral titulada “Literacidad crítica digital a través del análisis de narraciones históricas en redes sociales. Un estudio de casos en escuelas chilenas”. Tesi […]

Tesis de Sebastián Quintana Susarte

Sebastián Quintana Susarte va defensar la seva tesi titulada “Análisis del discurso ideológico en la educación ciudadana chilena: currículum y pensamiento del profesorado” La tesi d’en Sebastián titulada “Análisis del discurso ideológico en la educación ciudadana chilena: currículum y pensamiento del profesorado”, codirigida pel Dr. Antoni Santisteban Fernández i el Dr. Gustavo González Valencia. Aquest […]

XII Jornada de presentació de línies de recerca en DCS, 2024

Avui, 21 d’octubre de 2024, celebrem la XII Jornada de presentació de les línies de recerca en didàctica de les ciències socials. Professorat de GREDICS, doctors i doctores, i doctorands i doctorandes compartim l’experiència en recerca amb estudiants del Màster Universitari en Recerca en Educació. Temàtiques, preguentes, línies, objectius, metodologies, paradigmes, compromisos, reflexions… Conversa sobre […]

Call for papers 2025(2): Ensenyament de les Ciències Socials per a la Visibilització de la Diversitat

Data d’inici: 15-10-2024 Data de tancament: 15-03-2025 Publicació: Octubre de 2025 Presentem el segon monogràfic de la revista Enseñanza de las Ciencias Sociales, que té com a objectiu plantejar els reptes de l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials en contextos de diversitat, amb la finalitat d’acabar amb les exclusions d’agents socials, especialment aquelles persones històricament […]

El Curs d’Educació Financera per a Mestres d’Educació Primària és guardonat amb el premi Finanzas Para Todos

Dilluns 7 d’octubre es va celebrar el Dia de l’Educació Financera. El projecte “Curs d’Educació Financera per a Mestres d’Educació Primària” (o Curso de Educación Financiera para Profesorado de E.Primaria) hi ha estat reconegut amb el premi de Finanzas para Todos.  La Mariona Massip, co-coordinadora del curs, va anar a recollir el premi a Madrid, […]

3a Circular del II Congrés Internacional Història amb Memòria a l’Educació

El novembre de 2022 es va celebrar a Pamplona/Iruña el I Congrés Internacional Història amb Memòria en l’Educació a partir d’una doble convicció: que és necessari garantir la transmissió de la memòria democràtica del nostre passat recent traumàtic —el període de la Segona República, Guerra Civil, franquisme i transició democràtica— a les generacions més joves […]