Seminari de Recerca en Educació per a la ciutadania a la formació del professorat a Llatinoamèrica

El proper dimecres 19 de novembre es portarà a terme el seminari Educació per a la ciutadania a la formació del professorat a Llatinoamèrica, conduit per la Dra. Martha Cecilia Gutiérrez Giraldo de la Universidad Católica de Pereira (Colombia) La sessió es realitzarà a la Sala de Juntes de l’edifici G5 de la Facultat d’Educació […]

Publicat el número 23(2) d’Enseñanza de las Ciencias Sociales i noves convocatòries obertes

Ja està disponible el número 23(2) d’Enseñanza de las Ciencias Sociales, corresponent a l’octubre de 2025. Aquest monogràfic, coordinat per Mariona Massip Sabater i Jordi Castellví Mata, explora els reptes actuals de la visibilització de la diversitat en l’ensenyament de les ciències socials, amb l’objectiu de promoure pràctiques educatives més inclusives i compromeses amb la […]

Call for papers 2026(2): Ciències Socials i Llenguatge. Llegir i escriure per comprendre i transformar el món.

Nou call for papers de la revista Enseñanza de las Ciencias Sociales Data d’inici: 01-01-2026Data de tancament: 27-03-2026Publicació: Octubre de 2026 Vivim en societats a on la comunicació es transmet a través de múltiples pantalles i llenguatges: textuals, visuals, digitals i multimodals. L’ensenyament de les ciències socials no es pot entendre al marge de les paraules, els discursos […]

GREDICS presenta el Call for Papers del número especial “Civic Education in the Digital Age” a la revista Social Sciences (SJR Q2)

Els investigadors del grup GREDICS Jordi Castellví i Antoni Santisteban coordinen el número especial Civic Education in the Digital Age a la revista internacional Social Sciences (MDPI). Aquesta edició convida la comunitat acadèmica a presentar aportacions que analitzin com l’educació cívica pot respondre als reptes i oportunitats que planteja el món digital. L’objectiu del monogràfic […]

Inscripció a microcredencials sobre Educació Crítica i Democràtica

Ja estan obertes les inscripcions a les 6 microcredencials on line que ofereix el grup GREDICS sobre com fomentar una educació crítica i democràtica des de la Didàctica de les Ciències Socials. Es tracta de formacions certificades per la @uabbarcelona i subvencionades en un 70%. Més informació i inscripcions a https://www.uab.cat/web/estudis/microcredencials-uab-1345926274171.html

Obertes les inscripcions per Educació Global contra la Xenofòbia: Intercanvi de bones pràctiques en la formació inicial del professorat

Us animem a inscriure-vos a aquest esdeveniment, organitzat pel Comitè Català de l’ACNUR en col·laboració amb la Fundació Solidaritat UB els dies 22 i 23 d’octubre de 2025. L’acte reunirà representants d’universitats de Catalunya i Jordània, així com d’institucions i organitzacions educatives nacionals i internacionals. La inscripció, l’assistència i els àpats són gratuïts, i romandrà oberta fins al divendres 17 d’octubre de […]

Defensa de la tesi de Francisca Díaz Zuñiga

Francisca Díaz Zuñiga va defensar la seva tesi doctoral Las relaciones entre la enseñanza de la historia reciente de Chile y la formación ciudadana en sexto básico, dirigida per la Dra. Neus González Monfort i el Dr. Antoni Santisteban Fernández, de la Universidad Autónoma de Barcelona, i pel Dr. David Andrés Aceituno Silva, de la […]

Formació en línia sobre pensament crític en la societat digital

El Servei Educatiu del Vallès Occidental VI organitza una formació en línia titulada “Formar el Pensament Crític en la Societat Digital”, a càrrec de Jordi Castellví, membre de GREDICS. El curs, pensat per a diferents nivells educatius, proposa un enfocament pràctic per desenvolupar competències crítiques en l’alumnat, com la capacitat de qüestionament, l’anàlisi d’imatges, la […]

Presentació de la recerca d’Olga Lucía Celis Arias al GREDICS

Avui hem tingut el plaer de rebre la visita d’Olga Lucía Celis Arias, investigadora de la Universidad Tecnológica de Pereira (Colòmbia) i doctoranda en Didàctica de les Ciències Socials. Celis ens ha presentat la seva recerca “Representaciones Sociales en la Enseñanza de Conflictos Juveniles: juventud, conflicto y arte como pedagogía para la paz”, on analitza […]