XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, 2026

XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials: La Formació del Pensament Crític en la Societat de la Desinformació Del 4 al 6 de febrer de 2026, celebrarem les XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de […]

Mariona Massip, de GREDICS, participa a la presentació del projecte Aiguacció

El passat dimecres 18 de juny es va presentar el material educatiu Aiguacció al Museu del Ter de Manlleu, elaborat per membres de la Universitat de Vic i del Museu del Ter. Mariona Massip Sabater, companya de GREDICS, va participar de l’acte amb una conferència sobre les perspectives ecosocials sobre problemes socioambientlas en educació, com a marc […]

Curs universitari sobre educació financera per a mestres de primària

Un equip de professorat de la Facultat d’Economia de la Universitat de Barcelona i de la Facultat d’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona ha dissenyat un curs universitari d’educació financera adreçat específicament a mestres d’educació primària. Aquest curs neix de la constatació que els continguts d’economia i finances sovint queden desatesos en la formació […]

Seminari de Recerca: Memòria Històrica per a una Educació en Cultura Democràtica

El proper dimecres 4 de juny de 2025, la Universitat Autònoma de Barcelona acollirà el Seminari de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials titulat “Memòria històrica per a una educació en cultura democràtica”. L’acte, organitzat des de la línia de Formació del pensament social, històric i geogràfic i educació per a la ciutadania del […]

📢 Call for Papers 2026(1): Didàctiques indisciplinades: cruïlles en educació patrimonial

Revista Enseñanza de las Ciencias Sociales🗓 Inici de recepció: 15 de maig de 2025🗓 Data límit: 15 d’octubre de 2025📚 Publicació prevista: març de 2026 Vivim un moment complex i desestabilitzador en els àmbits sociocultural i econòmic. Aquest context fa evident la urgència d’impulsar investigacions en ciències socials i humanitats que fomentin la cohesió social […]

Nou E-book: “Didática das Ciências Sociais – Pensar com Joan Pagès Blanch”

Ja està disponible l’e-book “Didática das Ciências Sociais – Pensar com Joan Pagès Blanch”, coordinat per Alfredo Dias i Maria João Hortas, de l’Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Educação. En el context del sistema educatiu portuguès, la didàctica de les ciències socials, la història i la geografia ha evidenciat nombroses dificultats per consolidar-se […]

Nova edició d’Enseñanza de las Ciencias Sociales: Número 23(1) ja disponible

La revista Enseñanza de las Ciencias Sociales presenta el número 23(1), el primer exemplar del 2025. Amb aquest llançament s’inicia una nova etapa editorial, ja que a partir d’ara la publicació difondrà dos números anuals, ampliant així els espais de reflexió i debat acadèmic. Innovació en continguts i format En aquesta edició s’inaugura la secció […]

Didàctiques indisciplinades: cruïlles en educació patrimonial. Nou Call for Papers de Enseñanza de las Ciencias Sociales.

Convocatòria per al tercer monogràfic de Enseñanza de las Ciencias SocialesAmb el títol “Didàctiques indisciplinades: cruïlles en educació patrimonial”, aquesta iniciativa convida investigadors i professionals a presentar propostes i experiències que abordin el rol del patrimoni cultural en la construcció d’una educació més inclusiva i equitativa. Per a més informació i per enviar la teva […]

Comencen les XXI Jornades

Aquest dimecres 5 de febrer hem inaugurat les XXI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials.  La conversa entre la Pilar Benejam i la Neus González-Monfort ha donat el tret de sortida amb paraules plenes de memòria, experiència, crítica, reivindicació i esperança.  Durant els propers dies les Jornades ens permetran posar en […]