Avui, a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) hem estat testimonis d’un esdeveniment especial. Els nens i les nenes del projecte CROMA 2.0, una iniciativa destinada a fomentar l’aprenentatge i la vinculació escolar entre els infants en situació de vulnerabilitat socioeconòmica, han arribat a la universitat per mostrar-nos els seus curts de cinema social i per participar en els tallers proposats pel grup GREDICS.

CROMA 2.0 és un projecte que s’adreça a infants de 5è i 6è de Primària de 22 escoles públiques de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell i Terrassa. Aquesta iniciativa busca combatre el fracàs escolar entre aquesta població, proporcionant un acompanyament personalitzat en el seu aprenentatge.

El projecte està dinamitzat per estudiants de la UAB, que fan tallers destinats a despertar l’interès dels infants per l’aprenentatge i per millorar la seva vinculació amb l’escola. A més, aquests tallers serveixen per a que els nens i les nenes tinguin la possibilitat de convertir-se en els responsables de les seves pròpies descobertes, incrementant així el seu interès per els coneixements que l’àmbit escolar els pot proporcionar.