El grup GREDICS ha estat convidat a participar en “Le Mémorial du Camp de Rivesaltes”, considerat el camp d’internament més gran d’Europa Occidental (Guerra civil espanyola, Segona Guerra Mundial i guerres de descolonització). La nostra companya Neus González-Monfort ha estat nomenada membre internacional del Consell Pedagògic del Memorial del Camp de Rivesaltes. Seguim treballant per la Memòria Democràtica, contra la discriminació, el racisme i la xenofòbia.

El Memorial del Camp de Rivesaltes és un espai on conflueixen la història i la memòria, totalment connectat amb la realitat contemporània. Va ser inaugurat el mes d’octubre de l’any 2015, i el Memorial es troba construït just enmig del que van ser els antics barracons, sent testimoni del tràgic destí de més de 60.000 persones. Aquesta peculiar característica el converteix en un indret singular que reflecteix els dolorosos episodis del segon terç del segle XX: la guerra civil espanyola, la Segona Guerra Mundial i les guerres de descolonització. A més, el Memorial del Camp de Rivesaltes destaca com a obra arquitectònica contemporània excepcional, fet que va merèixer a l’arquitecte Rudy Ricciotti el prestigiós premi Èquerre d’argent.
Més informació en el següent enllaç: https://www.memorialcamprivesaltes.eu/ca