Revista Enseñanza de las Ciencias Sociales
🗓 Inici de recepció: 15 de maig de 2025
🗓 Data límit: 15 d’octubre de 2025
📚 Publicació prevista: març de 2026
Vivim un moment complex i desestabilitzador en els àmbits sociocultural i econòmic. Aquest context fa evident la urgència d’impulsar investigacions en ciències socials i humanitats que fomentin la cohesió social i contribueixin a imaginar horitzons més justos i comunitaris.
En el tercer monogràfic de la revista Enseñanza de las Ciencias Sociales volem explorar com el patrimoni cultural, entès com a construcció identitària i des de la seva interseccionalitat, pot contribuir a comprendre un món més igualitari i equitatiu, però també plural i divers. Alhora, ens interessa analitzar les estratègies de formació docent que faciliten aquest enfocament educatiu.
En aquest número, valorem propostes de recerca i experiències que, des de diverses perspectives socioeducatives, patrimonials, dialògiques, participatives i/o multiagent, explorin estratègies clau per crear resignificacions i noves narratives crítiques, sensibles i compartides. Busquem contribucions que, des de diferents enfocaments i nivells educatius, contribueixin a construir una acció didàctica més inclusiva i vinculada a les realitats diverses del territori i al currículum educatiu.
🔗 Consulta la convocatòria completa en català:
https://revistes.ub.edu/index.php/EnsenanzaCS/announcement/view/895
Editores / Editores:
Maria Feliu Torruella
Ann. E. Wilson Daily
Clara Rius Covas