Data d’inici: 15-10-2024
Data de tancament: 15-03-2025
Publicació: Octubre de 2025
Presentem el segon monogràfic de la revista Enseñanza de las Ciencias Sociales, que té com a objectiu plantejar els reptes de l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials en contextos de diversitat, amb la finalitat d’acabar amb les exclusions d’agents socials, especialment aquelles persones històricament oprimides i invisibilitzades. Des de la nostra àrea ocupem una posició privilegiada per identificar, denunciar i revertir les invisibilitats, i mostrar les oportunitats i les dificultats d’ensenyar i aprendre unes ciències socials per a la inclusió social, arreu del món.
En aquest número volem valorar com cadascuna de les ciències socials pot fer la seva aportació a l’educació per a la ciutadania en favor de la justícia social i per a la visibilització de la diversitat, ja sigui funcional, per motiu de gènere, racialització, ètnia, classe social o religió, entre d’altres.
Investigar què passa en la pràctica, què pensa, diu, ensenya o aprèn l’alumnat i el professorat sobre la diversitat de les nostres societats és, avui en dia, més necessari que mai. Aprendre a dialogar amb els altres i a conviure en contextos complexos és essencial per continuar avançant cap a una societat més democràtica i justa.
Editora i editor:
Mariona Massip Sabater
Mariona.Massip@uab.cat
Jordi Castellví Mata
Jordi.castellvi.mata@uab.cat