Ja està disponible el número 23(2) d’Enseñanza de las Ciencias Sociales, corresponent a l’octubre de 2025. Aquest monogràfic, coordinat per Mariona Massip Sabater i Jordi Castellví Mata, explora els reptes actuals de la visibilització de la diversitat en l’ensenyament de les ciències socials, amb l’objectiu de promoure pràctiques educatives més inclusives i compromeses amb la justícia social i la convivència democràtica.
Podeu consultar-lo complet a través del web de la revista: https://revistes.ub.edu/index.php/EnsenanzaCS/issue/view/3059
Alhora, recordem que segueixen oberts dos call for papers per als propers números monogràfics.
El primer, “Didàctiques indisciplinades: cruïlles en educació patrimonial” (2026[1]), convida a presentar recerques i experiències que reflexionin sobre el paper del patrimoni cultural —i les seves interseccions identitàries— en la construcció d’un món més equitatiu i plural. Les contribucions es poden enviar fins al 15 de novembre de 2025, i el número es publicarà el març de 2026 sota l’edició de Maria Feliu Torruella, Ann E. Wilson Daily i Clara Rius Covas.
El segon, “Ciències Socials i Llenguatge. Llegir i escriure per comprendre i transformar el món” (2026[2]), aborda la importància del llenguatge —oral, escrit i multimodal— en la construcció del pensament social i la formació de la ciutadania democràtica. La recepció de manuscrits restarà oberta fins al 27 de març de 2026, amb publicació prevista a l’octubre de 2026, sota la coordinació d’Antoni Santisteban Fernández i Jordi Castellví Mata.