GREDICS és col·laborador en l’organització del congrés, coordinat per l’Instituto de la Memoria de Navarra, i compta amb més de 450 persones inscrites. El diari Público es fa ressò de la iniciativa, que tindrà lloc a Pamplona, a la Universidad Pública de Navarra, els dies 10, 11 i 12 de novembre.

En les darreres dècades s’ha produït a les societats contemporànies un fenomen complex per incorporar al discurs històric la memòria de les víctimes dels passats traumàtics i dels que havien quedat al marge de les narratives tradicionals.

Així, s’han anat teixint consensos amplis sobre el dret a la veritat de les víctimes de les diferents violències polítiques i també, amb més dificultat, del deure social de mantenir-ne la memòria. En aquest context, ha cobrat força la consciència que cal garantir la transmissió de la memòria –una memòria en conflicte- a les generacions més joves a l’àmbit de la seva educació.

El congrés internacional Història amb Memòria a l’Educació s’adreça posar en comú aquestes pràctiques, a discutir els seus marcs teòrics i a trobar formes de col·laboració horitzontal entre docents.