Aquesta setmana hem organitzat un seminari enfocat a l’estudi dels populismes i educació democràtica a l’Amèrica Llatina. Aquesta jornada d’aprenentatge i debat ha tingut lloc a la sala de juntes de la Facultat d’Educació, aplegant principalment acadèmics i estudiants de doctorat i de màster.

En el seminari ha comptat amb la presència d’Augusta Valle, Gabriel Villalón i Gustavo A. González-Valencia, cadascun aportant perspectives úniques basades en la seva extensa experiència en recerca i educació.

Augusta Valle, Directora del Doctorado en Ciencias de la Educación de la PUCP, ha compartit la seva vasta experiència en l’àmbit educatiu i la seva investigació en didàctica de la història, ciències socials, i educació per a la ciutadania a Perú. La seva trajectòria com a docent i consultora reflecteix un compromís profund amb l’avanç de l’educació qualitativa a l’Amèrica Llatina.

Gabriel Villalón, professor al Departament d’Estudis Pedagògics de la Facultat de Filosofia i Humanitats de la Universitat de Xile, ha aportat la seva experiència l’educació ciutadana i l’ensenyament de la història i les ciències socials a Xile. La seva obra aborda com l’educació pot fomentar una comprensió crítica dels processos socials i polítics, essencial en el context dels populismes contemporanis.

Gustavo A. González-Valencia, professor a la Universitat Autònoma de Barcelona, ha compartit la situació de proliferació de discursos populistes a Colòmbia. La seva expertesa ha permès posar en relació aquest context amb l’educació per a la ciutadania, i els estudis curriculars.