La mestra Irène Pérez Urbano (a la dreta de la foto) ha estat premiada amb el premi de l’observatori d’igualtat pel seu treball de fi de grau, presentat a la Universitat Autònoma de Barcelona. El seu treball, titulat Noves masculinitats: una proposta didàctica per trencar amb els estereotips de la masculinitat hegemònica ofereix una nova perspectiva didàctica sobre la igualtat de gènere per a les aules.

Aquest projecte va sorgir arran de les seves observacions durant les pràctiques universitàries, reconeixent la falta de recursos i tractament directe de la igualtat de gènere en l’educació infantil i primària. Amb la guia de la seva tutora Sandra Muzzi, professora de Didàctica de les Ciències Socials, va desenvolupar una proposta que també posa en relleu com els homes influeixen en la perpetuació de la desigualtat i la violència de gènere, i que no hi ha feminisme sense treballar una nova masculinitat.

Aquest reconeixement destaca la importància i la urgència de la integració d’aquestes perspectives en l’educació inicial, per a combatre els estereotips de gènere des de les primeres etapes de l’aprenentatge.