Seminari de Juan Carlos Echavarri i Antoni Santisteban: enseñar y aprender los conflictos.

En un seminari conjunt recentment realitzat, el professor Juan Carlos Echavarri, de la Universidad Pontificia Bolivariana, i el Dr. Antoni Santisteban, investigador principal de GREDICS (Grup de Recerca sobre Didàctica de les Ciències Socials) de la Universitat Autònoma de Barcelona, van discutir sobre la importància de l’educació en per aforntar els conflictes. Durant aquest esdeveniment, […]

Reunió amb Juan Carlos Echavarri i Beatriz Elena López de la Universidad Pontificia Bolivariana

Bellaterra, 4 de juliol de 2023 – El Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS) ha organitzat una reunió amb acadèmics de la Universidad Pontificia Bolivariana de Colòmbia. El professor Juan Carlos Echavarri i la professora Beatriz Elena López han estats els convidats d’aquesta trobada. En la reunió, els membres del GREDICS […]

Inscripcions obertes al màster de recerca en l’especialitat de Didàctica de les Ciències Socials

Vols formar-te per innovar i investigar en l’ensenyament de les ciències socials, la geografia, la història o la història de l’art?  Vols conèixer propostes innovadores d’Educació Política, Econòmica o Jurídica? Vols saber què s’està investigant al món sobre aquests temes?  La preinscripció està oberta en aquest moment: https://www.uab.cat/web/estudiar/la-oferta-de-masteres-oficiales/admision/solicitud-de-admision/investigacion-en-educacion-1096480674345.html?param1=1345648391191   El Màster dona accés, si es vol, als […]

GREDICS en el Consell Pedagògic del Memorial del Camp de Rivesaltes

El grup GREDICS ha estat convidat a participar en “Le Mémorial du Camp de Rivesaltes”, considerat el camp d’internament més gran d’Europa Occidental (Guerra civil espanyola, Segona Guerra Mundial i guerres de descolonització). La nostra companya Neus González-Monfort ha estat nomenada membre internacional del Consell Pedagògic del Memorial del Camp de Rivesaltes. Seguim treballant per […]

Avui ens han visitat les nenes i els nens del programa Croma 2.0

Avui, a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) hem estat testimonis d’un esdeveniment especial. Els nens i les nenes del projecte CROMA 2.0, una iniciativa destinada a fomentar l’aprenentatge i la vinculació escolar entre els infants en situació de vulnerabilitat socioeconòmica, han arribat a la universitat per mostrar-nos els seus curts de cinema social i […]

Conversa amb l’editora de Namaka

Ahir vam poder gaudir conversant amb la Sara Molina, editora de Namaka. La revista infantil està especialitzada en l’abordatge de temes controvertits i tabús amb infants de 6 a 12 anys. Ha estat una plaer compartir experiències, inquietuds, possibilitats i conviccions sobre la urgència de parlar i treballar temes controvertits amb les alumnes de l’assignatura […]

Publicació del llibre ¿Cómo investigar en Didáctica de las Ciencias Sociales? Fundamentos metodológicos, técnicas e instrumentos de investigación.

Podeu descarregar el llibre de forma gratuïta aquí. El present llibre busca oferir els fonaments metodològics imprescindibles per abordar una recerca rigorosa en l’àmbit científic de la Didàctica de les Ciències Socials. Amb aquest fi, es divideix en cinc capítols sobre els principis teòrico-metodològics de la recerca qualitativa, la recerca quantitativa i els mètodes mixtos […]

GREDICS participa en el XXXIII Simposio Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales a Madrid

L’Associació Universitària de Professorat de Didàctica de les Ciències Socials (AUPDCS), juntament amb les àrees de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Complutense de Madrid i de la Universitat Autònoma de Madrid, organitzen el XXXIII Simposi Internacional de Didàctica de les Ciències Socials. Madrid recull l’aportació de simposis anteriors i proposa debatre i […]

La Dra. Barroso-Hortas defensa la tesi “Formación Inicial de Maestros en Contextos de Diversidad Cultural: Aportaciones desde la Didáctica de la Geografia”.

Ens complau anunciar que la professora Maria-João Barroso-Hortas de l’Instituto Politécnico de Lisboa ha obtingut recentment el grau de Doctora per la UAB amb la seva tesi titulada “Formación Inicial de Maestros en Contextos de Diversidad Cultural: Aportaciones desde la Didáctica de la Geografia”. La investigació de la Doctora Barroso-Hortas identifica oportunitats, limitacions i necessitats […]