El Grup d’Estudis de Comunicació Estratègica (E-COM) de la Universitat d’Alacant està format per investigadors i docents en comunicació, publicitat i sociologia. Congrega estudis efectuats pel propi grup i en col.laboració amb altres equips.
E-COM realitza investigacions al voltant dels següents temes:
Anàlisi de la publicitat i de les estratègies de comunicació : 1) Estudis de la publicitat convencional i no convencional (comercial, institucional, interès públic) de diferents sectors i problemàtiques (ii publicitat sexista, publicitat farmacèutica, publicitat d’aliments, publicitat electoral). 2) Aspectes socials de la publicitat i efectes en el públic al qual s’adreça (ii infantil, juvenil, dones-homes, societat). 3) Anàlisi i avaluació de l’estratègia de comunicació publicitària i dels mitjans publicitaris (amb especial atenció a la televisió i Internet). 4) Estudis sobre la comunicació estratègica en les organitzacions.
Anàlisi dels contextos de la comunicació: 1) Estudis sobre la professió i dels professionals de la comunicació. 2) Societat de la informació, noves tecnologies i polítiques de comunicació. 3) Factors socials que puguin repercutir en la comunicació.
Anàlisi de la producció científica en comunicació.
Directora
Universidad de Alicante
Facultad de Ciencias Sociales
Natalia.p@ua.es