Les indústries culturals i creatives a la Comunitat de Madrid: context i desenvolupament econòmic 2008 – 2014
Segons l’article acadèmic elaborat pels investigadors Eduardo Rodríguez, Elena Real i Glòria Rosique, i basat en la metodologia MELICC, la Comunitat de Madrid (CAM) és líder a Espanya respecte a les Indústries Culturals i Creatives (ICC). Aquest article s’aplica el model, basat en una metodologia harmonitzada i comparable entre CC.AA., per analitzar l’evolució de les ICC en la Comunitat en l’actual context de crisi, per tal de conèixer en quina mesura han contribuït a la generació d’ocupació i quina ha estat la seva aportació a la riquesa de la regió i al producte interior brut nacional. Amb això, es pretén construir unes eines que millori els paràmetres estadístics actuals i faciliti la implementació de polítiques per part del govern autonòmic, establint una millor connexió amb els objectius europeus.
Aquesta aportació forma part del projecte La transformació de les indústries culturals i creatives a Espanya: canvi digital, competitivitat, ocupació i contribució al benestar social en l’Horitzó 2020, desenvolupat pel grup de recerca Localcom en el marc del Pla Nacional d’R+D + i, finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat. El projecte ha generat un model estadístic amb dades homologables als utilitzats per la Unió Europea, partint de les enquestes de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i dels informes del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport (MECD), entre altres fonts.