Dra. Berta García Orosa

Investigadora

Observatorio Iberoamericano de la Comunicación

bertago@usc.es

Doctora en Ciències de la Comunicació per la Universitat de Santiago de Compostela (USC). És a més llicenciada en Ciències de la Comunicació i en Ciències Polítiques i de l’Administració per la mateixa institució acadèmica. Des del 1995 forma part del grup de recerca “Novos Mitjans” (GI-1641 NM) les línies de treball se centren en l’estudi dels mitjans impresos i digitals, la comunicació organitzacional, l’anàlisi del funcionament i finançament de les indústries culturals, El desenvolupament de la Informació i el Coneixement i l’estratègia de mitjans de proximitat.

És professora titular de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat de Santiago de Compostel i va exercir com a docent convidada en diverses universitats espanyoles i estrangeres.

Des de l’any 1994 participa en diversos projectes d’investigació de caràcter autonòmic, nacional i internacional. Entre les seves publicacions, destaquen les monografies Els gabinets de comunicació en línia. Claus per generar informació corporativa a la xarxa (2009) i Els altaveus de l’actualitat. Radiografia dels gabinets de comunicació a Espanya (2005), així com la seva participació en Us gabinets de Comunicação na era dóna Internet (Brasil, 2006) i en els informes de seguiment de la comunicació organitzacional a Galícia publicats periòdicament en em>Informes dóna comunicació del Consello a Cultura Galega (2004, 2009).

En relació amb el periodisme destaquen dues publicacions recents Construindo a realitats (2009) i Empower citizen (2008).