La subdirectora del OIC, Carmina Crusafon, ha guanyat la primera edició del Premi de Recerca en Model de Negoci per a Periodisme de Proximitat, dotat amb 6.000 euros, i impulsat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats.

El projecte guanyador és “Els models de negoci de la premsa de proximitat: 10 claus per una fórmula més eficient a partir de l’anàlisi de la innovació digital i internacional”. La recerca estarà basada en els casos més significatius dels mercats dels Estatus Units, Gran Bretanya i França, per identificar els casos d’èxit i les bones pràctiques.

El guardó té per objectiu conèixer nous models de negoci que ajudin a encarar el futur del sector; permetre els editors a estar cada vegada més preparats, amb capacitat crítica i creativitat, i facilitar la millora de realitats i projectes editorials i amb eines pràctiques i innovadores.

El jurat del premi estava format per Manuel Camps, director de gestió informativa del Banc Sabadell (patrocinador del premi); Antoni M. Piqué, periodista, consultor i professor a la Universitat Pompeu Fabra, i Andreu Casero, professor a la Universitat Jaume I.