#

Dra. Maria Aparecida Baccega

Investigadora

Observatorio Iberoamericano de la Comunicación

mabga@usp.br



Doctora en Literatura per la Universitat de São Paulo, Mestratge en Lingüística de la Universitat Sao Paulo, Llicenciada en Literatura per la Universitat de São Paulo i Llicenciada en Dret i Ciències Socials per la Facultat de Dret de la Universitat de Ribeirão Preto (Brasil). És directora de recerca en el programa de postgrau de l’Escola Superior de Publicitat i Màrqueting de São Paulo.

Investigadora especialitzada en l’anàlisi de les perspectives epistemològiques interdisciplinàries i en les contribucions teòriques i empíriques en els camps de la comunicació i el consum, en la relació entre els contextos macro-socials i el seu impacte en la vida quotidiana, així com en l’estudi de la recepció, l’ètica i l’estètica. Els seus treballs aborden la dinàmica de la subjectivitat expressada per la redefinició del camp de la circulació i la recepció dels discursos i els processos mediàtics. La seva experiència en recerca de la comunicació inclou àrees com la Teoria de la Comunicació, la Ficció i la història, la Narrativa dels mitjans de comunicació i la Metodologia i anàlisi del discurs.

Té una dilatada trajectòria en l’organització de congressos i jornades associats a la comunicació, la publicitat i els discursos mediáticos. És Directora Associada de Conexiones, Revista Iberoamericana de Comunicación.